Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

To flotte bilder av dette blankpolerte instrumentet .

Liker best v2 med litt "luft" rundt motivet .

Har også Keith Jarrett blant mine favoritt pianister , favorittlisten omfatter også Lyle Mays , Chic Corea , Kjetil Bjørnstad , Bugge Wesseltoft M.fl.

Gitar og piano skulle jeg gjerne ha lært meg å spille , men det ble kornett i ungdomstiden .

Det var enklere å forholde seg til de tre ventilene .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Meget bra bilder, Trond Olav!

"My Song" står i CD-hylla og det hender faktisk jeg tar den fram. Forøvrig er Garbareks saksofonspill ypperlig på denne plata.

Første pianisten jeg la merke til var vel Jan Johanson. Helt fantastisk hvordan han spilte svenske folkemelodier.

Glenn Gould's Bach tolkninger er heller ikke å forakte, men da er vi borti en annen sjanger.

Endret av Fredrik N.
Lenke til kommentar

Takker for respons på bildet av mitt piano, som er dypt rødlig på farge, og vakkert møbel, med bra lyd og byggekvalitet.

De med gitar, har kun med vekt kontra bruksnytte å gjøre; der slår gitaren ut Stradivarius til og med, siden den jo sammen med klaver er polyfon (flertonet).

Ser ut til at vi har mye av samme musikk i platesamlinga, Alec og Fredrik; det var artig å høre.

Glenn Goulds variasjoner av Bach er der, til og med, - og jeg skulle til å nevne versjonen av My Song, der Garbarek er med sammen med Jon Christensen på trommer og Bobo Stensson? på bass. Den er den mest populære, tror jeg.

Jeg har 3 CDer av Sputnik i samlinga, 1 med Cowboytvillingene og 1 der svenske Eilert Pilarm synger Elvis. Pilarm ligger på Spotify, og bør høres. Han har egen fanclub i England, og er blitt millionær på sangteknikken, som ingen proffer klarer å gjøre så "bra" som ham..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...