Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ta opp 1T nå på onsdag, og er litt usikker med CAS og Geogebra. Kan jo alt grunnleggende osv. men synes noen oppgaver er litt vel krevende. Grunnen er nok at mattelæreren min selv ikke kan CAS, men har jo heldigvis lært litt i R. 

 

Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til Geogebra og CAS, evt. noen tutorials etc. som er lurt å kunne. 

 

Dessuten lurer jeg på hvordan man leverer oppgavene som er løst digitalt skal leveres. Må man ha med fremgangsmåte, og hvordan skal denne da se ut? 

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlevering av oppgaver løst digitalt: Ta skjermskudd av det du har gjort i Geogebra eller liknende, og legg det inn i et tekstdokument. Forklar hvordan du tenker og hvorfor du har brukt kommandoene du har brukt. Hvis ikke kommandoene du har brukt kommer klart fram av skjermskuddet, så skriver du også inn kommandoene du har brukt sammen med forklaringen. Og så husk en liten konklusjon på slutten, med svaret du har kommet fram til.

Det er iallfall sånn jeg gjorde det på R2- og R1-eksamen i år, og kommer til å gjøre det i morgen.

 

Edit: Eksempelbesvarelse fra R2: https://drive.google.com/file/d/0B33TDKEkmPAvemlYdm8tTTNERjA/view?usp=sharing

Endret av Nøkkelknippe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...