Gå til innhold

[Løst] Hvordan "henge opp" et skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter i disse dager og skisser på et kabinett.

 

Her har jeg tenkt å montere skjermkortet på en litt annerledes plass, nemlig stående på siden, med kabler ut til siden av kabinettet. Jeg lurer derfor på, er det noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan feste skjermkortet? vil helst unngå å bruke ekspansjons spor da jeg planlegger å fjerne I/O platen på kortet.

 

Har lagt ved et bilde for å prøve å vise hva jeg mener.

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser altå ut som du vil ha IO-portene inne i kassen, og at du vil fjerne IO-shield på GPU.

 

Hva med å forankre skjermkortet ved å ha en støtte tverrs over kabinettet, og så skru skjermkortet fast i disse støttene? Det er jo normalt 4 skruer rundt en GPU, og disse er rimelig solide. Vil tippe at dette låser det rimelig godt fast.

 

post_59405_0_20577700_1464005347.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det ser altå ut som du vil ha IO-portene inne i kassen, og at du fil fjerne IO-shield på GPU.

 

Hva med å forankre skjermkortet ved å ha en støtte tverrs over kabinettet, og så skru skjermkortet fast i disse støttene? Det er jo normalt 4 skruer rundt en GPU, og disse er rimelig solide. Vil tippe at dette låser det rimelig godt fast.

 

 

Er dette skruene som fester kjøleren du tenker på? 

Glemte å nevne at kortet skal vannkjøles, men en slik blokk bruker vel samme skruehull som kjøleren?

Planen er å fjerne IO-shield ja og få tak i noen form for forlenger eller noe liknende som festet til baksiden av kabinettet. 

Lenke til kommentar

Selv om du setter på vannblokk så må du jo gjennom PCB ja, så det er de samme hullene som brukes.

 

Det kan vel være en fordel å sette skjermkortet mot bunnen av kassa også, slik at den står. Dermed vil skruene holde det fast, men slipper å holde oppe vekten av skjermkort+kjøler+kjølevæske.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Selv om du setter på vannblokk så må du jo gjennom PCB ja, så det er de samme hullene som brukes.

 

Det kan vel være en fordel å sette skjermkortet mot bunnen av kassa også, slik at den står. Dermed vil skruene holde det fast, men slipper å holde oppe vekten av skjermkort+kjøler+kjølevæske.

 

hmm, der sa du noe, kanskje jeg kan snu kortet, montere IO-braketten i bunnen av kabinettet og bruke den til å holde kortet? holder det forresten med kun IO brakett for å holde oppe kortet eller burde man ha flere monteringspunkter?

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt Kyrre S (tror jeg glemte å si det i stad :-) )

 

ser for meg noe slikt 

 

 

Vil det holde? 

Siden kabinettet kommer til å bli fraktet og skjermkortet skal vannkjøles vil jeg helst unngå å måtte ta det ut og inn hver gang, burde jeg da heller gå for en kombo å bruke den innfestningen du foreslå tidligere med de fire skruene og noen form for innfestning med de?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar så langt, skjønner at det ikke er ideelt å la kortet bare "henge" fra IO braketten.

Finnes det forresten riser kabel med skruehull eller liknende? kan kanskje bruke det til å gjøre kortet stødig? 

 

Edit: fant løsningen:

 

pelx16j1-c10-pci-express-compact-flexibl

 

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...