Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Migrene og eksamen


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått diagnosen migrene for et par år siden nå. Da dette er noe som kommer og går uten noen spesielt forvarsel, og da jeg har eksamen nå snart, kan dette gå spesielt ut på de dagene rundt eksamen. Vet at stress er en faktor som trigger migrene, og da er jeg redd for at jeg skal lide av dette enten samme dag eller dagene rundt eksamen, slik at min forberedninsgevne synker.

 

Lurer derfor på om jeg har mulighet til å gå til lege og få erklæring selv om jeg ikke lider av migrene her og nå? Slik at jeg kan få utvidet tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har fått diagnosen migrene for et par år siden nå. Da dette er noe som kommer og går uten noen spesielt forvarsel, og da jeg har eksamen nå snart, kan dette gå spesielt ut på de dagene rundt eksamen. Vet at stress er en faktor som trigger migrene, og da er jeg redd for at jeg skal lide av dette enten samme dag eller dagene rundt eksamen, slik at min forberedninsgevne synker.

 

Lurer derfor på om jeg har mulighet til å gå til lege og få erklæring selv om jeg ikke lider av migrene her og nå? Slik at jeg kan få utvidet tid?

 

Hei du kan ringe legekontoret og forklare situasjonen (referere til diagnosen din). Så kan du hente en erklæring på kontoret litt senere.

 

Har gjort dette selv før, men jeg er litt usikker på hvordan selve leveringen skal foregå om du tar privatist eksamen. På VGS er det jo bare å levere til læreren din.

Lenke til kommentar

Det avhenger av nivået på utdannelsen du tar. Hvis det er på universitetsnivå er de ganske strenge på frister, men du kan fortsatt ta det opp med dem for å få utsettelse (Eksamenskontoret altså). Muligens kan de gjøre unntak for deg. 

 

På videregående skole kan du ta det opp med læreren din. Det er nok det beste. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...