Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da pc'n begynner å dra en del på åra tenkte jeg det var på tide å piffen opp litt. 

 

Jeg bruker den mye til gaming som Dota 2, CS:GO og Left 4 Dead. Vil gjerne ha mulighet til å spille litt hardere spill etterhvert som Battlefield og mer. Jeg vil også begynne å streame/ta opp en del av det jeg spiller og lage/redigere videor. 

 

Per dags dato har jeg følgende:

 

P8P67 PRO, Socket-1155 

Intel® Core i5-2300 CPU @ 2.80GHzASUS 

Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

Nvidia Geforce GTX 770

Kjøpte den i 2011, men oppgraderte skjermkort, ram og en ssd i starten av 2014. 

 

Vet ikke hva som anbefales å oppgradere, men kan se for meg noe mellom 5000 og 6000. 

Endret av Lasagne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt burde holde plenty til Dota 2, CS:GO og L4D(2).

Jeg ville kanskje ha ventet en liten stund til vi ser priser på Broadwell-E. GTX 770 er ikke et hakkande gale skjermkort, og en Broadwell-E-prosessor vil nok komme godt med til streaming, opptak og redigering.

Dog er det mulig det vil bikke budsjettet ditt. Haswell-E-oppgraderingspakke er på tilbud hos Komplett akkurat nå, og da ligger den akkurat på grensen din.

 

edit: Alternativt - du har jo allerede 16 GB DDR3-RAM, så du kunne beholdt dette og nøyd deg med en i7-4790 eller i7-4790K og et passende hovedkort, f.eks. ASUS Z97-P eller Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...