Gå til innhold

Er det nok med PDF av pensumbok?


Anbefalte innlegg

Skal studere IT til høsten, og har på forhånd anskaffet en pensumbok om Java i pdf-format. Lurte på om dette er tilstrekkelig, eller om jeg kommer til å trenge boken i papirformat også?

 

Eventuelt om det holder å kjøpe en iPad til å ha den på...

 

Har man med seg dataen hele tiden?

Endret av connais
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Connais,

 

 

Jeg er nå 3 året på min utdanning IT og Informasjonssystemer. Jeg har hatt boken både i PDF, og i papirform.  Jeg personlig synes det går raskere med en bok i papirform dersom du skal se på noen eksempler når du koder. På muntlig eksamen hadde vi lov å ha boka (papirform) med som hjelpemiddel dersom det var noen spørsmål som var vanskelige.  

 

Siden det er første året ditt (regner jeg med) - ville jeg anbefalt å ha bøkene i papirform, og PDF å se hva du synes er enklest for deg. For min del er PDF bedre å ha om du skal søke opp noe raskt, men papir er det som er brukt mest gjennom mine 3 år. 

Endret av Datasmurfen
Lenke til kommentar

Jeg har både i papir og PDF, liker best papir, men ville ikke kjøpt i papir om jeg ikke hadde mulighet til å ha papirboka med på eksamen (på første eksamen lånte jeg boka fra biblioteket, men det var en eldre versjon, så før neste eksamen kjøpte jeg papirbok også). 

Lenke til kommentar

Hei Connais,

 

 

Jeg er nå 3 året på min utdanning IT og Informasjonssystemer. Jeg har hatt boken både i PDF, og i papirform.  Jeg personlig synes det går raskere med en bok i papirform dersom du skal se på noen eksempler når du koder. På muntlig eksamen hadde vi lov å ha boka (papirform) med som hjelpemiddel dersom det var noen spørsmål som var vanskelige.  

 

Siden det er første året ditt (regner jeg med) - ville jeg anbefalt å ha bøkene i papirform, og PDF å se hva du synes er enklest for deg. For min del er PDF bedre å ha om du skal søke opp noe raskt, men papir er det som er brukt mest gjennom mine 3 år. 

 

Da er det vel ganske viktig å ha den med på muntlig regner jeg med? Må vel kjøpe den da... 

 

Det står at det følger med noen koder til materiale på nettside såvidt jeg forstår... er dette viktig? Kan jeg kjøpe boken brukt?

 

Og igjen så lurer jeg på om man pleier å ha med data hele tiden. Min er litt stor og tung... kanskje jeg må kjøpe ny og lettere?

Lenke til kommentar

Jeg har både i papir og PDF, liker best papir, men ville ikke kjøpt i papir om jeg ikke hadde mulighet til å ha papirboka med på eksamen (på første eksamen lånte jeg boka fra biblioteket, men det var en eldre versjon, så før neste eksamen kjøpte jeg papirbok også). 

 

Takk for svar, da antar jeg dessverre at den er viktig å ha... Ganske dyrt... Kan spørre deg også om du vet ang. kode man får med boken? Om det er viktig? Og om man kan kjøpe boken brukt pga dette.

Lenke til kommentar

 

Jeg har både i papir og PDF, liker best papir, men ville ikke kjøpt i papir om jeg ikke hadde mulighet til å ha papirboka med på eksamen (på første eksamen lånte jeg boka fra biblioteket, men det var en eldre versjon, så før neste eksamen kjøpte jeg papirbok også). 

 

Takk for svar, da antar jeg dessverre at den er viktig å ha... Ganske dyrt... Kan spørre deg også om du vet ang. kode man får med boken? Om det er viktig? Og om man kan kjøpe boken brukt pga dette.

 

 

 

Det kommer vel ann på om læreren legger opp til å bruke materialet som tilgangen gir, vår lærer gjør ikke det slik at vi skal kunne kjøpe boken brukt. 

 

Og det går jo ann å høre med skolen om boka er lov å ha med på eksamen, da kan den være grei å ha, hvis ikke så klarer man seg fint med PDF selv om papir er enklere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Av egen erfaring med IT-studier vil jeg ikke si at papirutgave av programmeringsbøker er spesielt nødvendig, med mindre obligene består av oppgaver som finnes i boka. De fleste andre programmeringsbøker jeg har vært borti har vært ubrukelige fordi du uansett ikke kan pugge deg til å bli god i å programmere - du må øve deg til det. 

 

Jeg ville spurt læreren om det er noe poeng når du kommer i gang med forelesninger, vil anta at svaret er "nei" så lenge boka du har er samme utgave som den som brukes i faget.

Lenke til kommentar

Av egen erfaring med IT-studier vil jeg ikke si at papirutgave av programmeringsbøker er spesielt nødvendig, med mindre obligene består av oppgaver som finnes i boka. De fleste andre programmeringsbøker jeg har vært borti har vært ubrukelige fordi du uansett ikke kan pugge deg til å bli god i å programmere - du må øve deg til det. 

 

Jeg ville spurt læreren om det er noe poeng når du kommer i gang med forelesninger, vil anta at svaret er "nei" så lenge boka du har er samme utgave som den som brukes i faget.

 

Tja, jeg har begynt å lese i boken og synes jeg får god læring av det, får oppbygd kunnskap fra bunnen av, og er godt å få alt forklart. Men er selvsagt enig i at praktisk koding er essensielt for virkelig læring!

 

Ok, da kan jeg jo vente med å kjøpe pensumbøker til skolestart. :) Er det vanlig at IT-studenter har med data på skolen hver dag? Ser ingen har svart meg på det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

 

Av egen erfaring med IT-studier vil jeg ikke si at papirutgave av programmeringsbøker er spesielt nødvendig, med mindre obligene består av oppgaver som finnes i boka. De fleste andre programmeringsbøker jeg har vært borti har vært ubrukelige fordi du uansett ikke kan pugge deg til å bli god i å programmere - du må øve deg til det. 

 

Jeg ville spurt læreren om det er noe poeng når du kommer i gang med forelesninger, vil anta at svaret er "nei" så lenge boka du har er samme utgave som den som brukes i faget.

 

Tja, jeg har begynt å lese i boken og synes jeg får god læring av det, får oppbygd kunnskap fra bunnen av, og er godt å få alt forklart. Men er selvsagt enig i at praktisk koding er essensielt for virkelig læring!

 

Ok, da kan jeg jo vente med å kjøpe pensumbøker til skolestart. :) Er det vanlig at IT-studenter har med data på skolen hver dag? Ser ingen har svart meg på det :p

 

 

Ja, det er vanlig. Jeg hadde iallefall min med hver dag og alle jeg arbeidet i prosjekter også. Du trenger sannsynligvis ikke noen veldig kraftig maskin, det viktigste er at den er god å skrive på og at den har batteritid nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...