Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] BSOD etter BSOD etter BSOD...


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå fått problemer med laptopen min. For noen dager siden oppdaterte jeg til windows 10 fast ring. Etter noen dager hang den seg når jeg skulle åpne chrome. Ikke noe ville respondere så jeg måtte ta svenskeknappen. Når jeg skulle starte den opp igjen da gikk den rett til BSOD med feilmeldingen "System_Thread_Exception_Not_Handled". Jeg har prøvd å kjøre tilbake til forrige preview build uten hell. Har også prøvd system gjenoppretting som heller ikke fungerte. Når jeg starter den i safe mode får jeg en annen BSOD med feilmeldingen "Bad_Pool_Header". Får ikke kommet meg i windows i det hele tatt da jeg er stuck i BSOD.

 

Noen som vet om en løsning? Vil helst ikke installere ny windows eller kjøper ny PC da laptopen er til skole bruk og jeg kun har en måned igjen.

 

Laptop: Samsung 5-serie NP535U3C

 

Takk for svar og hjelp!

EnchantingVids.

 

PS: Om det er noe mere info dere trenger bare si ifra. :)

Endret av EnchantingVids
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

http://www.samsung.com/us/support/owners/product/NP535U3C-B01US

 

Kan være de ikke har brukt ordet BIOS men firmware.

Fant den, så ikke at det var en see more knapp...

Legger jeg bare exe fila på en minnepenn og booter den på USB minnepennen da eller?

 

 

De fleste nyere hovedkort oppdaterer rett ifra OS via .exe fil, prøv å kjøre den og se hva som skjer.

 

Kommer meg ikke inn i OS da jeg bare kommer rett i BSOD.

Lenke til kommentar

Ofte skyldes bluscreen nettverksdrivere og trådløse enheter.

Prøv å boot til Windows med "airplane mode" (FN + F12 disabler all radio ).

Du må for all del ikke finne på å prøve noen oppdate av bios/firmware med system som bluescreener. Sjansen er meget stor for å bricke hele pcen i forsøket.

 

I værste fall får du fabrikk tilbakestille pcen for å prøve pånytt og følge anvisningene til Samsung for win 10 upgrade :

http://www.samsung.com/no/windows10/upgrade_windows10.pdf

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Høres ut som problemer med minnebrikken(e)

 

Kan fort være det ja, hvordan de forskjellige produsentene oppdaterer BIOS er litt forskjellig, de fleste har et eget tool for å lage boot usb (DELL feks). Du kan gå inn i bios og se om du finner en slik feature og se hva som står.

Lenke til kommentar

Ofte skyldes bluscreen nettverksdrivere og trådløse enheter.

Prøv å boot til Windows med "airplane mode" (FN + F12 disabler all radio ).

Du må for all del ikke finne på å prøve noen oppdate av bios/firmware med system som bluescreener. Sjansen er meget stor for å bricke hele pcen i forsøket.

 

I værste fall får du fabrikk tilbakestille pcen for å prøve pånytt og følge anvisningene til Samsung for win 10 upgrade :

http://www.samsung.com/no/windows10/upgrade_windows10.pdf

Gjorde det, og da fikk jeg en annen BSOD kode men rakk ikke å skrive den ned eneste jeg rakk å skrive ned var at det sto "ACPI.sys"

 

 

Noen ganger når jeg starter airplane mode, får jeg feil koden "BAD_POOL_HEADER".

Endret av EnchantingVids
Lenke til kommentar

 

Høres ut som problemer med minnebrikken(e)

 

 

Kan fort være det ja, hvordan de forskjellige produsentene oppdaterer BIOS er litt forskjellig, de fleste har et eget tool for å lage boot usb (DELL feks). Du kan gå inn i bios og se om du finner en slik feature og se hva som står.

Men , du skal ikke anbefale noen å oppdatere bios med ustabil hardware som ikke er klarlagt og er uavklart.

Windowser bluescreener også grunnet korrupsjon i et subsystem (i/o,,disk,minne,cpu) og bios oppdatering da enten det er fra USB pen er ikke veien å gå i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Tror du først trenger en hardware diagnose av pcen.

Først og fremst tenker jeg på memtest86 kjørt fra en bootbar minnepenn. http://www.memtest86.com

 

Minne er i slot under et lokk på undersiden og kan lett tas iut/nn for å eliminere dårlig kontakt.

 

Siden du slo av Windows 10 med off knappen kan egentlig mye ulike system/os feil ha blitt på den da åpne filer (sys dll registry etc) blir ofte korrupte ved å slå av slik.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tror du først trenger en hardware diagnose av pcen.

Først og fremst tenker jeg på memtest86 kjørt fra en bootbar minnepenn. http://www.memtest86.com

 

Minne er i slot under et lokk på undersiden og kan lett tas iut/nn for å eliminere dårlig kontakt.

 

Siden du slo av Windows 10 med off knappen kan egentlig mye ulike system/os feil ha blitt på den da åpne filer (sys dll registry etc) blir ofte korrupte ved å slå av slik.

Er nå ferdig med memtesten uten noen error, regner egentlig med at eneste løsning er å installere windows 10 på nytt. Må nok bare bite i det sure eplet her. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...