Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobildataen bare flyr av gårde, kan noen hjelpe?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et abonnoment fra Chess på 5GB (/måned) mobildata. Jeg har SIMkortet i et USB modem som jeg bruker på PC. Problemet mitt er at mobildataen fyker av gårde, ser nedlasting noen ganger står på 5-30 MB/S, og jeg vet ikke hva som gjør dette. Jeg har snakket med kundeservice på Chess, og de ber meg følge meg på "kjørende prosesser" for å se hva som spiser all dataen. Jeg klarer ikke å se hva det er. Under "nettverk" så er det ingenting som skiller seg ut. På nettverk så står det "Nettverksutnyttelse i gjeldende i primærnettverk". Kan det hende at mobildata via USB modem ikke regnes som primærnettverk? Isåfall hvor skal jeg ellers prøve å finne ut av det? Setter stor pris på all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+123486210

Hei, jeg har et abonnoment fra Chess på 5GB (/måned) mobildata. Jeg har SIMkortet i et USB modem som jeg bruker på PC. Problemet mitt er at mobildataen fyker av gårde, ser nedlasting noen ganger står på 5-30 MB/S, og jeg vet ikke hva som gjør dette. Jeg har snakket med kundeservice på Chess, og de ber meg følge meg på "kjørende prosesser" for å se hva som spiser all dataen. Jeg klarer ikke å se hva det er. Under "nettverk" så er det ingenting som skiller seg ut. På nettverk så står det "Nettverksutnyttelse i gjeldende i primærnettverk". Kan det hende at mobildata via USB modem ikke regnes som primærnettverk? Isåfall hvor skal jeg ellers prøve å finne ut av det? Setter stor pris på all hjelp

 

Om du har steam eller noe lignende i bakgrunnen så kan det spise opp nettet p.g.a nedlastninger, oppdateringer, vennesjekking o.s.v.

 

Eller om at du kankje har malware som for eksempel optimizer pro,Wise Registry Cleaner så bruker å stjele alt i fra Internett til Prossessorkraft.

 

Og etter det jeg har lært fra windows, så er denne internett tingen litt rar, og ikke alltid fungerer...

Men du kan prøve å bruke andre programvare til å sjekke hva som stjeler internett (Kan ikke gi eksempel på noen jeg vet fungerer for jeg har aldri prøvd)

 

Lykke til :D!

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan dette er når du kobler til med usb, men vet windows 10 (muligens win7/8 og?) kan sette spesefikke wifi nettverk som "mobil nettverk", da stoppes det meste/alt av bakgrunns oppdateringer, som jeg regner med er ditt problem

 

om du har windows 10 så "sprer" jo denne windows update files automatisk med alle andre over bit torrent nettverk om du ikke har skrudd det av

Lenke til kommentar

Jeg bruker TripMode på Mac (det finnes til Windows også), og det fungerer helt prima de gangene du kobler gjennom mobilnettet og ønsker å begrense hva som får tilgang.

Den logger også hvor mye hver enkelt applikasjon bruker (av de som er hvitelistet, selvfølgelig), så den kan kanskje hjelpe med feilsøkingen også.

Lenke til kommentar

Hei, takk for alle tilbakemeldingene!

 

minerinnorway

Har ikke steam. Har ikke så mye lastet ned for å være helt ærlig, så har ikke noen slike programmer med mindre de er standard på Windows 10 PCer.
 

xFrEaKx

 

Har ikke peiling heller om det er mulig med USB. Fant guides på hvordan å stoppe databruk over en viss grense, men det gikk ikke når jeg koblet opp med USB. Det er Windows 10 som brukes ja. Hadde vært konge om dette hadde funket.

 

Henrik C
 

 

Takk for tipset, skal se om TripMode kan fikse mitt problem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...