Gå til innhold

Starte med kampsport?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vurdert å begynne med kampsport, men vet ikke helt hva. Jeg er en ganske stor kar på 100 kg og er nesten 2 meter høy. Er atletisk med muskelmasse (trent styrketrening i 5+ år).

 

Jeg skal helt ærlig si at jeg er ikke så stor fan av cardio... Så jeg tenkte en kampsport som kanskje ikke har så ekstremt mye fokus på cardiotrening? Jeg skjønner jo at du må ha god utholdenhet for alle kampsport, og noe cardio er det uansett. Men minst mulig kanskje? 

Akkurat nå står det mest på boxing. Noen tips/erfaringer?

-Kasper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært med på MMA en periode. Og noe hard cardio er det ikke. Oppvarmingen var tung de første månedene, men etterhvert så blir man mye mer utholdende. Mest fokus på teknikk og en del sparring hos oss.

 

Under grappling (bryting) så kan man jo bestemme litt selv hvor mye energi man vil bruke, men om man går all in så er det utrolig tungt og man er helt utmattet etter en trening.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Benytte meg av prøvetimer tror jeg er lurt ja! Så skal se litt rundt på det.

Hvordan er erfaringen med MMA Apox i forhold til treninger? Jeg vil helst beholde timene jeg bruker på treningssenteret, men skjønner at det er mye tid som forventes av trenerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...