Gå til innhold

Tesla testet sitt nye luftfilter: – Du kan bokstavlig talt overleve et bioangrep


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Altså ikke ulikt Tesla når den kom med sitt inovative interiør og den store toutch skjerm som er superavansert og langt lang foran alt annet som var på markedet i sin samtid,altså "Art Deco"
Art deco? Det var en stilretning som la større vekt på det dekorative enn det funksjonelle, altså dekorativ kunst. Er ikke akkurat det jeg forbinder med Tesla.
Art Deco..stygge biler selger ikke..stygge fly selger heller ikke. Det dekorative kan også være funksjonellt. Jeg har selv tatt meg tid på å se på instruksjonsvideoen til Tesla S som i detalj viser alle bilens funksjoner styrt fra den store berøringsskjermen..og jeg må si at jeg ble målløs over den avanserte teknologien og alle mulighetene det er for å detalj-konfigurere den bilen fra a til å. Så vanvittig lang foran alt annet på fire hjul i sin samtid..allerede for en god del år siden.
Jeg tror ikke du har forstått hva art deco betyr. Det finnes noen biler med art deco-detaljer, men de er få, har retrodesign og dyre (RR, Bugatti). Teslas interiør har lite eller ingenting med art deco å gjøre.

 

Det finnes en rekke stygge biler som selger bra, eks. Prius og Cherokee, så man skal ikke overvurdere betydningen av design. Mange kunder vektlegger andre aspekter enn utseende ved kjøp. Man jo også diskutere hva som er stygt og pent. Noen vil sikkert mene at jeg tar feil vedr. ovennevnte Prius og Cherokee.

Prius er en pen bil synes jeg. Den selger godt ikke minst i USA. Til høsten kommer Prius Prime med stor inovativ toutch skjerm lik den i Tesla. Den blir nok populær. Jeg kjører Toyota som jo har sin opprinelse fra soloppgangens land og hvor hovedkontor og ledelse sitter,selv om det er mye USA/Europa i dem nå. Japan og USA er jo naboer også når man bare kommer seg over den "lille" fjorden med navn Stillehavet hvor man kan bunkre på Hawai hvis tanknåla banker mot rødfeltet..og neste stopp er vestkysten av USA med alle inovative miljøer fra Apple's og Tesla's brain-headquarters i Silicon Valley i San Fransisco til Boings verdens største fabrikkbygning oppe i nordvest hvor William Edward Boing har bygd fly siden 1916 og bærer hans etternavn.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...