Gå til innhold

Dette bør du tenke på når du skal handle disk og strømforsyning


Anbefalte innlegg

 

Har ikke noen kilde nå, så snakker bare av personlig erfaring. Men dersom man har en dårlig strømforsyning som ikke er innenfor spec, vil ripples, og feile spenninger øke stresset på andre komponenter, spesielt andre kondensatorer som må jobbe hardere. Sitter en del på hovedkortet og på gpu. Selve chipene har ikke godt av høye ripples heller, og det er begrenset hva vrm på hovedkort/gpu klarer å fjerne.

Harddisker er en av tingene du vil merke det på først ^^

 

En annen ting er at når kondensatorer popper kan man få store spenninger ut på rails i psu, som kan ta livet av komponenter :)

 

Samme her,  man kan jo prøve å søke litt på google.

corsair cx failure rate

http://www.overclock.net/t/1431436/why-you-should-not-buy-a-corsair-cx

 

Har selv merket med SSD disker at man får bluescreen\frysinger og kurrupt SSD.

Ble så kurrupt at den ble RAW så måtte ta en full formattering.

Nå vet jeg ikke om det er på grunn av PSU i det tilfellet kan være hovedkort eller noe annet.

 

Kan fort være en av delene ja. 

Samme er det med vanlige snurredisker, når de sliter med å magnetiserer platene under read/write er det på tide å få seg ny disk eller sjekke strømforsyningen :p

 

CX serien til corsair er helt ok.

Ikke noe jeg ville brukt selv, men om man belaster dem med opp mot 60-70% og ikke lar den gå 24/7 burde de holde seg ok. Selvfølgelig ville jeg ALDRI overklokket på en cx psu, fort gjort å grille ting da! :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vegar:

 

Har du mulighet å utvide denne? Da den er litt tynn og lite nytte for oss som er på samme nivå som deg.

 

SSD:

Problemet med PCI-E (M.2\PCI-E) kun nyere sokkel 2011-03\lga 1151 støtter PCI-E boot.

Så man har lite nytte av PCI-e til eldre hovedkort, eneste bruket er å finne software caching tilsvarende readyboost i windows vista før brukte de minnepenn som ga ikke noe effekt, nå man man bruke PCI-E SSD.

 

Raid? Hvilken SSD\harddisk er egnet?

 

PSU:

 

F.eks Corsair RM1000i har noe som heter Corsair Link Digital

EVGA har noe tilsvarende som jeg ikke husker navnet på.

Det er noe de ektreme vil ha f.eks ved overklokking kan man måle hvor mye strøm maskinvaren tar f.eks skjermkort\cpu inviduelt.

 

Styr unna Consair CX eller andre billige PSU for overklokking.

Det er gjengangere i forumet. Folk tror den er så bra men det er den ikke.

 

Høh!?... så det vil si at, min M.2 ikke kan kjøre windows på mitt Z97 S1150 HK? Og min PSU tar kverken på mine komponenter, tross av 80Plus sertifiseringen?. ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...