Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor lett er det å identifisere PCer på nett?


Anbefalte innlegg

Hei. Usikker på om dette er rett sted å poste, hvis ikke, så setter jeg pris på om den blir flyttet til rett plass :)

 

 

Jeg lurer på om nettsider kan identifisere hvilken PC man bruker, om det er en unik device kode eller noe lignende?

 

Min situasjon er at jeg er utestengt fra de fleste bookmakerne, og har spilt i venners navn en stund. Det jeg har gjort er at jeg har kjøpt en ny PC hver gang jeg har trengt nye kontoer, for det meste til siden Bet365 og Unibet. Jeg lurer på om det er en lettere og mindre kostbar mulighet å gjøre dette på. Jeg vet bookmakerne bruker gode cookies, blant annet iesnare, men har funnet ut metode for å blokke IEsnare, men jeg vet ikke om dette er nok. (Mer om IEsnare her http://www.geegeez.co.uk/iesnare-how-bookmakers-are-spying-on-you-from-your-own-computer/)Om linker ikke er lov bare edit den vekk, evt gi meg beskjed så skal jeg gjøre det.

 

Det jeg hadde håpet funker er å blokkere IEsnare, bruke Ccleaner for å fjerne all cookies, og så bruke samme PC til en ny konto. Jeg vet dog veldig lite om hvordan PCer egentlig funker. Er det noen dead giveaways som vil gjøre at bookmakerne ser det er samme PC som blir brukt som allerede er brukt av en annen konto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det enkleste og kanskje beste her er vel kanskje å ikke bli utestengt hele tiden?

 

Vinner du, blir du utestengt. Kan ikke slutte med det

 

 

kjøpt ny PC? Kan du ikke bare bruke VPN på sidene? Dead giveaways er IP og MAC adresse.

 

VPN er blocket på en del sider - kan de se min MAC adresse da? 

Lenke til kommentar

 

Det enkleste og kanskje beste her er vel kanskje å ikke bli utestengt hele tiden?

 

Vinner du, blir du utestengt. Kan ikke slutte med det

 

 

kjøpt ny PC? Kan du ikke bare bruke VPN på sidene? Dead giveaways er IP og MAC adresse.

 

VPN er blocket på en del sider - kan de se min MAC adresse da? 

 

 

De blokkerer velkjente VPN tilbydere, ja, men ikke de mindre kjente. 

 

Om de kan se MAC adressen din kommer litt ann på om de kjører software eller script. Må du installere noe eller kjøre utvidelser i nettleseren for å spille på disse?

Lenke til kommentar

Sampson - Nei jeg laster ikke ned noe - lastes dog ned automatisk cookies, også et program/cookies kalt IEsnare, men vet ikke om det er nok til å se MAC adresse?

 

Burde ikke være det, men det er jeg ikke helt sikker på, har ikke hørt om IEsnare. MAC adressen følger dog kun nettverkskortet ditt, men disse firmaene benytter seg nok av IP, det er nok også grunnen til at de største VPN tilbyderne er blokkerte. Du kan alltids be nettilbyderen din om å få ny IP tildelt.

Lenke til kommentar

 

Sampson - Nei jeg laster ikke ned noe - lastes dog ned automatisk cookies, også et program/cookies kalt IEsnare, men vet ikke om det er nok til å se MAC adresse?

 

Burde ikke være det, men det er jeg ikke helt sikker på, har ikke hørt om IEsnare. MAC adressen følger dog kun nettverkskortet ditt, men disse firmaene benytter seg nok av IP, det er nok også grunnen til at de største VPN tilbyderne er blokkerte. Du kan alltids be nettilbyderen din om å få ny IP tildelt.

 

Jeg bruker mobilt bredbånd fra Chess, der jeg har simkortet i et USB modem - om jeg har det av for 5-10 minutt så står det IPen er endret om jeg sjekker på diverse "whats my IP"-sider - kan de se no info at det er samme nett når IPen er endret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...