Gå til innhold

Løse kobling kontakter


Anbefalte innlegg

Jeg har et prosjekt som jeg skal sette igang med nå i år. Det er å bygge en kabinett helt fra bunnen og opp. Så har jeg kommet fram til at jeg vill ikke bruke de modular kablene  for PSU som jeg har fra før, og har sjekket på nette ( etter andre modular kabler ) men fant ikke noen som var etter min smak.

 

Så det jeg har kommet fram til. Er bare rett og slett bare lage minne egne modular kabler. kablene er i boks, men sliter å finne ut hvor man kan kjøpe løse kontaktkoblingene. Alt fra koblingene til HK/HDD/PCIEX/SATA, samt koblingene til PSU og har mulighet for valg av farge også.

 Sjekket litt på youtube, og vet at noen andre land har en sann kit man kan kjøpe og lage noe selv. Men alt forlangt unna og passet ikke helt inn med det jeg har i tankene, ut fra valga i kited.

 

Komplett har denne

https://www.komplett.no/product/812882/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vannkjoeling-tilbehoer/ekwb-ek-atx-bridging-plug-24-pin

 

Men syns det blir litt i det dyreste laget, samt kjedelig farge, og det er bare 1

 

Noen som vet om noen norske bedrifter eller sider som selger noe sant? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette er vanlig handelsvare i 'løs vekt'. Slike plastplugger omsettes til bedrifter i enheter på hundretall. Pinner selges for seg. Og det brukes kostbare krympeverktøy til montering, du vil trenge flere forskjellige typer.

https://www.elfadistrelec.no/no/hanhode-mm-pol-nr-2x12-mini-fit-jr-molex-5566-24a-3928-1243/p/14402169?q=5566-24A&page=1&origPos=1&origPageSize=50&simi=95.58

 

Fant dessverre en norsk side som selger. Men dessverre så må jeg lete litt mer.

Ja jeg kommer til å bruke mange. Etter som jeg ser det for meg, så må alt gjøre om. Men det kommer til å bli helt konge når jeg er ferdig. Er bare rett og slett for å prøve noe nyt  som ingen har gjort, og for å  se hva jeg kan klare  

Endret av -Tralz-
Lenke til kommentar

 

Tja, hvilken strømforsyning har du? 

Corsair HX850

 

HX850 eller HX850i? Har ikke noe å si

 

Uansett så er ikke dette noe du får tak i en norsk butikk, regner med at du også skal ha sleeve til de, og verktøy.

Hvis du vil lage selv kan du ta en titt her eller her

 

Hvis du vil at noen heller skal lage for den, til en grei pris så kikk her og her.

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

 

 

Tja, hvilken strømforsyning har du? 

Corsair HX850

 

HX850 eller HX850i? Har ikke noe å si

 

Uansett så er ikke dette noe du får tak i en norsk butikk, regner med at du også skal ha sleeve til de, og verktøy.

Hvis du vil lage selv kan du ta en titt her eller her

 

Hvis du vil at noen heller skal lage for den, til en grei pris så kikk her og her.

 

 

Oi. Ja den første side var kjempe bra. Den likte jeg. Men det ser ut som jeg må bestille fra utlandet. Nei skal ikke bruke bruke sleeve :p har planer om å ha kabler med klar plast rundt dem.  Skal frese opp spor i  plata,og legge kablene pent nedi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...