Gå til innhold

Kjapt spørsmål ang. FGT


Flex-it

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du har kommet til rekrutten har du som regel også blitt tildelt en avdeling. Ihvertfall i hæren er det de ulike avdelingene som også tar seg av rekruttperioden, og skal du til f. eks sambandsbataljonen er det hos dem du har rekrutten. Det vil alltid være rift om de mer populære tjenestestillingene, og til en viss grad kan en også risikere å bli sendt til annen tjeneste som f. eks vakt og sikring etter rekrutten også. For å besvare selve spørsmålet ditt, så er det nok mer ett totalinntrykk enn kun de fysiske testene som vil styre hvor og hva en til syvende og sist gjør. 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Skjønner de ulike fysiske testene starter i begynnelsen av rekrutten.

også er det en senere.

 

Er det første eller andre test som avgjør hva du kommer inn på videre i fgt.

eller begge?

 

Når jeg var inne så var det begge to. Så hvis du klarte 6 på push up første gangen, så sto den karakteren når man skulle ta testen neste gang. Så man kunne da prøve å forbedre noe annet. 

Men usikker på om det er sånn fortsatt. Hør med befalet når du skal ta første test. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

 

Skjønner de ulike fysiske testene starter i begynnelsen av rekrutten.

også er det en senere.

 

Er det første eller andre test som avgjør hva du kommer inn på videre i fgt.

eller begge?

Hei,

 

De første fysiske testene som gjennomføres på rekrutten er for å kartlegge hvilken form gruppa er i. Dette for å kunne tilpasse treningsmengden (og typen trening) til riktig nivå gjennom rekruttperioden. Da jeg var inne var min gruppe i relativt dårlig form, noe som resulterte i noe mer løpetrening enn i andre grupper.

 

Uansett hvordan du gjør det i de fysiske testene på rekrutten, så blir du ikke kastet ut på bakgrunn av dette. Dårlig fysisk form kan alltid endres på, og det gjøres hver dag i Forsvaret. Det du derimot kan forvente om du har god progresjon i fysisk form gjennom rekrutten er at du havner fremst i "køen" når det skal deles ut stillinger til hva man skal holde på med i resten av tjenesten.

 

Men vær også klar over at det er Forsvarets behov som styrer hvilke stillinger som skal besettes. Jeg har hørt flere eksempler hvor de på sesjon har fortalt folk at "du kan bli idrettssoldat fordi du har gått idretts-linja", men så møter de opp til tjeneste noen måneder senere og ender som noe helt annet.

 

Oppsummert: Form, fornuft, og flaks avgjør hvordan førstegangstjenesten din blir!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...