Gå til innhold

Spørsmål om pensjon (intervju)


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Min venn fikk et spørsmål på intervju, men hadde ingen bra svar på den. Jeg forventer å få sammen spørsmål siden vi søker samme stillling.

 

Her siterer jeg det:

 

 

 

"Man må selge en spareavtale til pensjon til en kunde som er like gammel som du (jeg er 23).

 

På hvilken måte/hvordan kan du best selge den? Vær kreativ! "

 

Kunne noen gi meg noen tips hvordan kan jeg svare på det?

 

Tusen takk på forhånd   :)   :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vært greit å få med at det er snakk om spørsmål om å selge ein pensjonsavtale, og ikkje spørsmål om pensjonen knytta til stillinga du søker.

 

Uansett, poenget her er vell berre å sjekke at du forstår kva du selger slik at du kan argumentere på eit skikkelig grunnlag.

 

Eg er ingen selgar, men eg tenker meg to mulige framgangsmåter:

 

1) Argumenter med at det er fornuftig å starte pensjonssparinga i ung alder slik at ein får ein god pensjon når ein etterkvart pensjonerer seg. Hiv også gjerne med at den forventa levealderen stadig aukar, og fleire vil måtte kunne forvente å være pensjonister med pleiebehov i eigen bolig i 30+ år.
Dette er gode argument, men kanskje litt tvilsomt at ein gjennomsnittlig 23 åring hiver seg rundt og begynder å tenke på alderdommen.

 

2) Sidan unge folk ikkje bryr seg nevneverdig om å spare til noke som dei ikkje får nytte av før om 40 år, så må du argumentere meir med at det kostar så lite at det knapt merkast når dei kan spare så lenge. at god pensjonsordning gjer at ein fortsatt kan leve eit uavhengig liv som gamal, at ein får råd til betale for private pleietjenester og teknologi, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...