Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Web-server hjemme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at UPC ikke tillater trafikk på port 80, men jeg mener da at de fleste andre lar deg kjøre på port 80. Hvis du har NextGenTel, så bør du åpne port 80 på routeren.

hvordan åpner man port 80 på routeren? eller hvordan gjør man noe på routeren i det hele tatt? et eller annet program som snakker med den??

 

prøver å sette opp en ftp og en http server, men klarer bare se sidene internt. ikke utenfor nettverket.. regner med dette er feilen. hvis ikke er det å finne riktig ipadresse. programmene gir meg noen ip-adresser de mener er riktige; 10.0.0.4 (regner med denne er intern), 192.168.2xx.x, og en til nesten lik den siste. hvis disse ikke er riktige, hvilke er det da?

 

på eksterne iptestere får jeg 80.202.10x.xxx, men den funker ikke til noe.

 

Edit: har nextgentel

Endret av ways
Lenke til kommentar

Det er flere måter å sette opp ruteren på. Du kan telnette til den, men det mest brukervennlige er gå inn på endring.nextgentel.no med en browser. Du trenger da et passord for å komme inn på ruteren, passordet sto på det infoarket man fikk første gang..trooor jeg. Når du først er inne må du åpne opp brannmuren for trafikk på port 80 (web) og 21 (ftp), og forwarde trafikk på port 80 og 21 til din maskins IP. Det skulle være ganske selvforklarende utifra det som står på sidene hvordan man gjør dette, men det finnes ørten guider på nettet. Google på "nextgentel ruter nat" eller noe sånt.

 

Slik var det ihvertfall når jeg hadde forbindelse fra nextgentel, nå har jeg flyttet til ISDN land... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er flere måter å sette opp ruteren på. Du kan telnette til den, men det mest brukervennlige er gå inn på endring.nextgentel.no med en browser. Du trenger da et passord for å komme inn på ruteren, passordet sto på det infoarket man fikk første gang..trooor jeg. Når du først er inne må du åpne opp brannmuren for trafikk på port 80 (web) og 21 (ftp), og forwarde trafikk på port 80 og 21 til din maskins IP. Det skulle være ganske selvforklarende utifra det som står på sidene hvordan man gjør dette, men det finnes ørten guider på nettet. Google på "nextgentel ruter nat" eller noe sånt.

 

Slik var det ihvertfall når jeg hadde forbindelse fra nextgentel, nå har jeg flyttet til ISDN land... :thumbdown:

endring.nextgentel.no funket ikke, men fant en veldig bra guide via søk på google. takk takk. når kjører serverene som bare det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...