Gå til innhold

smerte på forsiden av ankelen når jeg løper


Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg løper ved høy intensitet så får jeg smerte på forsiden av ankelen, det føles ikke som musklene, men som om senene blir overbrukt liksom. Det er mer en form for svie. Dette begrenser meg kraftig, eg har god kondisjon, men dette problemet gjør at jeg ikke klarer å utnytte mitt fulle potensiale. Jeg må gjerne stoppe opp i røpinga og ta en pause hvor jeg prøver å "henge" på tredemølla, slik at føttene ikke treffer bakke/brukes, det svir så kraftig.

 

Først tenkte jeg det måtte være skoene, for det var egentlig ikke forsvarlig å løpe med de, selvom jeg har løpt ganske lenge med dem. Det var typen lave futsalsko, med lave såler. Derfor kjøpte jeg nye sko, adidas til 450kr. Ganske grei kvalitet og veldig høye såler. Ble noe bedre, men likevel etter høy intensitet så svir det kraftig, og jeg må ta pause/ikke utføre økten.

 

19år. God form.

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk til løplabbet, eventuelt en annen sportsbutikk med kompetanse på sko, og få de til å analysere steget ditt. Mulig skoene du bruker er helt feil i forhold til foten din. 

Også, hvordan lander du på foten når du løper? 
Har du noe stigning på tredemøllen når du løper?
Skjer det når du løper ute også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...