Gå til innhold

Utdanning på nett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det utdanninger i Norge man kan ta over nettet? Siden jeg jobber fulltid og er mye bortreist tror jeg det er den eneste muligheten jeg har. Er i utgangspunktet mest interessert i ingeniør eller IT-studier.

 

Mange utdanninger har mye info på nett, selv tar jeg standard ing. studie på UiS, to av tre fag er streamet i år. Blir nok mindre fremover men det går. 

 

Ellers så finnes det rene nett studier og deltidsstudier, det beste er å finne den retningen du ønsker og leite deg frem etter de som tilbyr det som passer deg best.

 

Jobber selv 100% og reiser en del, går helt fint men vill anbefale deltid om du finner det. Det tar ekstremt mye av fritiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

www.uit.no avd Narvik - for ingeniørfag: kan du velge Bachelor i maskin, prosess, elektro (satellitteknologi), data og bygg

 

Dette tilbyr de på nettet med 100% studieprogresjon over 3 år med et par samlinger semester.

 

eller ntnu.no avd Gjøvik - for ingeniørfag: Kan du velge Bachelor i Elektro (elkraft), bygg, maskin

 

Dette tilbyr de på nettet med 75% studieprogresjon over 4 år med et par samlinger per semester.

 

Du kan også søke om å få redusert studieprogresjon på 50% da over 5 år for en Bachelorgrad, vanligvis heter dette deltids studie hvis du har en jobb i tillegg og forsørger/ansvar for eksempel, men på de ovennevnte studieplasser kan du også kombinere jobb/studie, litt hardere løp da men, alt er mulig.

 

 

 

Smak og behag :)

 

Husk at etter søking 15. april kan du endre rekkefølge, men ikke legge til flere studier.

Lenke til kommentar

www.uit.no avd Narvik - for ingeniørfag: kan du velge Bachelor i maskin, prosess, elektro (satellitteknologi), data og bygg

 

Dette tilbyr de på nettet med 100% studieprogresjon over 3 år med et par samlinger semester.

 

eller ntnu.no avd Gjøvik - for ingeniørfag: Kan du velge Bachelor i Elektro (elkraft), bygg, maskin

 

Dette tilbyr de på nettet med 75% studieprogresjon over 4 år med et par samlinger per semester.

 

Du kan også søke om å få redusert studieprogresjon på 50% da over 5 år for en Bachelorgrad, vanligvis heter dette deltids studie hvis du har en jobb i tillegg og forsørger/ansvar for eksempel, men på de ovennevnte studieplasser kan du også kombinere jobb/studie, litt hardere løp da men, alt er mulig.

 

 

 

Smak og behag :)

 

Husk at etter søking 15. april kan du endre rekkefølge, men ikke legge til flere studier.

 

Foregår hele studiet på nettet? Hva heter studiet på samordnaopptak? sliter litt med å finne fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...