Gå til innhold

[Løst] Trenger ny pc-Gaming stol, hjelp. DxRacer eller anbefaling.


Anbefalte innlegg

Sitter og vurderer å finne meg ny stol. Den gamle "ukjent merke" billig stolen min begynner å kneppe på dempern og er rett og slett ubehagelig. Har fått en interesse i å skjekke ut DxRacer stolene, sikkert pga at "alle" proffgamere og streamere bruker dem:P Jeg er åpen for forslag, men jeg lener meg mer mot spesialiserte stoler til gaming.

 

Jeg er 175cm og veier mellom 70-90kg (liker å kose meg, men liker å være tynn og:P) så har kommet fram til at hvis jeg skal ha DxRacer stol så skal det være formula eller racing. Men når jeg begynner å scrolle så er det jo 39 forskjellige formula stoler med minimal beskrivelse av de forskjellige, og 21 racing stoler.

 

Hvordan vet jeg hvem jeg skal se etter? (uten å åpne hver enkel og prøve å huske forskjellen på 60 stoler)

 

Er mange av dem bare farge varianter?

 

Er ute etter tilt, ryggjustering, god holdbarhet og komfort. Kan fort sitte hele dagen en hel helg. Kan finne på å ligge i stolen og se på youtube til tider også. Armlener er så som så, kommer til å ta dem av når jeg bygger meg nytt skrivebord for å plassere stolen og pc-skjermen mot ett hjørne så da blir skrivebordet armlenet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-68389

Alle disse "gamingstolene" har jo disse skulderbeskytterne som tilter innover. Jeg har sett flere klage over at de kun passer folk som er veldig smale. Jeg kommer aldri til å handle slike stoler fordi det har ingen hensikt da de er beregnet for biler i fart. Kjøp en stol med flatt sitteparti og flatt ryggparti er min anbefaling. Ikke tenk på hvor kul stolen ser ut, tenk på hvordan den kommer til å være å sitte i. Jeg har en ikea stol til 15-1800kr-ish som er hvertfall 10 år gammel, og den funker knall fortsatt. Jeg vil heller anbefale deg å dra rundt i butikker som selger kontorstoler, og prøve mye forskjellig. Disse gamingstolene må vel handles online, og da får du ikke prøvd før det er for sent.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en ny tråd på hjelp til kjøp av datamaskin siden jeg ikke fikk noen svar her. Hadde glemt denne tråden:P

 

Jeg har allerede bestilt en DxRacer stol som jeg forventer å komme i neste uke. Er ikke spesielt fan av utseendet på DxRacer stolene heller så var kun pga komfort at jeg går for den. Ellers er den bare harry:P

 

Hovedgrunden til at jeg landa på DxRacer var fordi jeg kan tilte den såpass tilbake at jeg nesten ligger nedover med hodet, og den er stabil nok til å ligge som en haug med poteter om jeg virkelig dasser ut foran pc'en. Ikke at jeg trenger å ligge nedover med hode, men virker som jeg kan ligge godt i den.

 

De andre stolene jeg ble tipsa om (som f.eks. ikea stoler, eller svindyre HAG stoler) rekker meg ikke opp til nakken en gang, eller går ikke ann å legge ryggen tilbake, og en annen stol gikk det ikke ann å ta av armlenene på uten å miste hele ryggen.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en ny tråd på hjelp til kjøp av datamaskin siden jeg ikke fikk noen svar her. Hadde glemt denne tråden:P

 

Jeg har allerede bestilt en DxRacer stol som jeg forventer å komme i neste uke. Er ikke spesielt fan av utseendet på DxRacer stolene heller så var kun pga komfort at jeg går for den. Ellers er den bare harry:P

 

Hovedgrunden til at jeg landa på DxRacer var fordi jeg kan tilte den såpass tilbake at jeg nesten ligger nedover med hodet, og den er stabil nok til å ligge som en haug med poteter om jeg virkelig dasser ut foran pc'en. Ikke at jeg trenger å ligge nedover med hode, men virker som jeg kan ligge godt i den.

 

De andre stolene jeg ble tipsa om (som f.eks. ikea stoler, eller svindyre HAG stoler) rekker meg ikke opp til nakken en gang, eller går ikke ann å legge ryggen tilbake, og en annen stol gikk det ikke ann å ta av armlenene på uten å miste hele ryggen.

 

Takk for update!

 

Hva er prisen på den du gikk for? Har virkelig lyst på en slik en selv altså..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...