Aeyoun Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Hva syens dere om at Bash på Ubuntu på Windows nå er en offisiell ting som kommer innebygget i Windows? Dette er kjent som Windows Subsystem for Linux; et system hovr Windows-kjernen kan svare på enkelte systemkall som om det var en Linux-kjerne. Til samme utgjør dette et miljø hvor Linux-binære filer (ELF) kan kjøres på Windows. Jeg tok en titt på Linux-installeren til Microsoft og fikk kjørt X og noen GNOME-programmer også. Jeg er kjempespent på det nye systemet! Kjekt og kunne bruke den kraftige spill-PCen til noe faktisk arbeid uten og måtte dual-boote frem og tilbake mellom Windows og Linux. Veldig kjekt og ha tilgang til — om ikke et fullverdig så i det minste et fungerende — Bash skall på Windows.
hernil Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Jeg har litt blandede følelser, men at det er kult er det liten tvil om. Kommer til å gjøre ting en del lettere i livet til mange mennesker!
olear Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Meh..... Bruker/Bygger heller native apps de få gangene jeg trenger Windows. Har ikke bruk for WINE i Linux, og har iallefall ikke bruk for det i Windows (finnes det noe fra Linux som ikke fungerer/bygger i Windows? Ikke som jeg trenger iallefall). Er bare Microsoft som prøver å lokke utvilkere fra Linux; "Se! nå har vi alt du trenger, ingen grunn til å kjøre Linux lengre" Anbefaler MinGW/MSYS2, alt du trenger fra Linux med Pacman som pakkebehandler. 1
siDDis Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 Som alle andre så bryr eg meg eigentleg ikkje. Er framleis altfor slitsamt å køyre Windows, må ha noko som fungerer med minst mogleg mas. 1
DJViking Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 Spill for galleriet. Microsoft driver fortsatt å kriger mot Linux og Android og vil ha betalt for patenter de mener brytes av disse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå