Gå til innhold

SP om strømforsyning til XBONE


Thorz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min XBONE Elite kjøpt i januar fulgte med en PSU som tar kun 220V. Jeg syns det er helt tullete når de PSUer de bruker i USA og resten av Amerika takler fint 110 til 220V.

 

Jeg reiser en del til Søramerika og tar Xboxen med når jeg gjør det. Det er helt idiotisk at i 2016 man må betale for en ekstra PSU når man reiser til land som bruker 110V. Jeg tror at alle de elektroniske utstyr jeg har tåler både 110 og 220V bortsett fra Xboxen.

 

Er alle strømforsyninger av XBONE solgt i Norge slik? Eller er det bare noen modeller som ikke takler 110V?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på om det eksisterer andre mer avanserte versjoner av strømforsyningen. Jeg tviler litt i grunn. Da de i så fall måtte re-designes en del. 

Alle strømforsyninger til datamaskiner, og en del andre har en aktiv PFC-krets, som gjør det enkelt å kunne benytte begge spenningsnivåene. Samt gjort strømforsyningen noe mer effektiv. Men tar opp litt ekstra komponenter, og koster noe mer, selvsagt. Spesielt på noe som skal være svært kompakt og levere en del strøm.

Før hadde man passiv PFC-krets hvor man kunne velge 110V eller 220V manuelt med en bryter, men var risikabelt av åpenbare grunner, og ikke like effektivt. 

At microsoft eventuelt ikke tar høyde for dette i en XBONE er i grunn noe skuffende. :hmm:

 

Er man av den mer hendige, så ser det på bilder ut som om Xbox One benytter 12V, og så fremt du har en annen 12V-kilde som kan levere minst like mye effekt, så kan dette også bli benyttet. Da 12V er rimelig vanlig kilde. Og så eventuelt klippe av originale kontaktene. Men det blir for handymannen only. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Microsoft selger 3 typer PSU til Xbox One avhengig av lokaliseringen:

- 110V i USA og andre land i Amerika

- 220V i Europa og andre land som bruker det.

- 110 til 220V: Disse er solgt på noen deler i USA og en del land. De kan regulere volt automatisk.

 

Jeg klarte å bestille en PSU direkte hos MS online i det landet jeg skal besøke. Den er på 110V.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...