Gå til innhold

HP lanserer «verdens tynneste bærbare PC»


Anbefalte innlegg

 

 

Laptopper kunne gjerne vært tynnere for min del, om man ser på det aspektet alene, så jeg er ikke enig i at man har "nådd alle mål".

 

AtW

Hvorfor det? Per dags dato er for eksempel Macbook Pro 1,8 cm tynn, hvor mye tynnere skal den være og hva er det man vinner i såfall? Vekt kanskje, men ikke fortell meg at en ytterligere reduksjon i tjukkelsen har noe som helst praktisk betydning. Eller rettere sagt: for all del, fortell meg, for jeg ser den ikke.

Teoretisk sett kunne en fullverdig PC være gjerne i form av en kontaktlinse for den saks skyld, men dette er et ad nauseum argument som man blir aldi enige om. At en laptop er 1cm tynn eller enda tynnere vi absolutt ikke ha noe praktisk fordel siden den "bærbare" biten av en bærbar PC forutsetter at den er også beskyttet godt. Jo tynnere, desto svakere fysisk sett, desto mer beskyttelse i form av koffert/etui må man ha.

 

Hvis valget er å gå fra 1,8cm til 1cm vil det også bety redusert batteritid, mindre plass til komponenter (også dyrere komponenter), så her synes jeg er ditt argumentering helt ubegrunnet.

 

 

Det er mer praktisk, helt åpenbart. Hadde det kun vært tykkelsen det sto på hadde jeg foretrukket kanskje 3-4mm Det er ganske passe. 

 

Jed har aldri forfektet at en tynnest mulig laptop forsvarer ulempene, men du kom med påstanden at man har "Nådd alle mål", med tykkelse, det har man ikke. Laptoper er unødvendig tykke pga andre praktiske forhold, man har ikke nådd alle mål for tykkelse, man er langt unna.

 

AtW

Jeg ser dine krav, men fortsatt uten noe logisk bruksmessig begrunnelse, og null argumenter ang. redusert intervolum og derav redusert ytelse. So any time now....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at du sier "alle mål er nådd" med tanke på tykkelse, det er det ikke. At mindre tykkelse i dag kanskje har større ulemper enn fordeler forandrer ikke dette på noe vis. Vi har ikke nådd "alle mål", fordi vi ikke klarer det i dag med grei ytelse, batteritid osv.

 

AtW

 

At du er uenig med meg - det har jeg skjønt. Jeg har derimot stilt deg noen spørsmål for å skjønne hva du mener:

Hva er den klare, praktiske fordelen med en laptop som er 3-4 mm? Hvorfor er en laptop på for eksempel 15mm for tjukk?

Lenke til kommentar

 

Porter er noe jeg savner litt ja. Har adapter for vga og rj45, men bruker det sjeldent så ikke store savnet. Bruken har ikke endret seg noe særlig.

​Dine krav er helt annerledes enn mine. Syns nesten ikke det høres ut som om du er ute etter en ultrabook mtp. hvor mange porter og disker du ønsker.

Kanskje det, utfordringen "min" er at produsentene går i den retning at alle modeller skal gjøres ultralette og tynnest mulig, selv *workstations* til Dell og HP er nå ultrabooks :shrug:

 

 

Du kan da fremdeles finne deg "tykke" bærbare med god kraft.

Husk at det er fremdeles flere serier fra mange produsenter:

1) serie av plast osv :p (billigmodellene)

2) serie av metall / karbon med fullytelses core i (4 core)

3) serie av metall / karbon med ULV core i (2 core)

4) serie med atom eller annet lavytelsesgreier

 

Hvis du vil ha noe som ligger på nr 2 er det fremdeles mange produsenter som tilbyr det, men de er ikke billigere enn ultrabooks. De er tykkere, raskere, bruker mer strøm, støyer mer. Seriene med ULV som er "tynnest mulig" har som regel lenger batterilevetid også, men er ofte vel så dyre som de kraftige brødrene.

 

Razer kommer med en "tykk" alupc for gaming om ikke så lenge forresten :-) (type MBP tykkelse)

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...