Gå til innhold

Kredittkort koblet til VIPPS og MobilePay


nojac

Anbefalte innlegg

De fleste banker har dårlig informasjon om hvordan VIPPS- og MobilePay-overføringer blir registrert /gebyrbelagt når de trekkes fra kredittkort.

Noen har opplevd kontantuttaksgebyr på 40 kroner og/eller rentebelastning fra første dag, andre skal visstnok ha fått bonus ved bruk av kortet.
 

Jeg sjekket derfor mine egne kort hos kundeservice og fikk følgende svar:

BankNorwegian regner slike transaksjoner som varekjøp uten gebyr eller rentebelastning.

Det gjør også Ikano, men de har en grense på max 10 slike overførsler pr 30 dager.

 

yABank regner overføringene som kontantuttak, med rentebelastning fra første dag. (De melder samtidig om problemer med å koble deres kredittkort til Vipps)

 

EDIT: 365 Direkte bekrefter at også de regner overføringene som varekjøp, uten gebyr eller renter før forfall. Da velger jeg dette (siden Norwegian verken tilbyr avtalegiro eller fakturering av fullt beløp)

Fint om andre kan supplere med sine erfaringer.

Endret av nojac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vil dette si at man kan over føre 4999,- med vipps konto som er knyttet til banknorwegian kortet gang på gang til en god venn som kan overføre tilbake slik at man får cashpoints? med 50.000 i kreditt vil jo dette utgi minimum 500kr i mnden i cashpoints? 

 

Edit: Glemte selvfølgelig vipps grensen på 100.000 pr år

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Ifølge denne posten på insideflyer.no får du ikke cashpoints på transaksjoner via Vipps.

 

 

Vil dette si at man kan over føre 4999,- med vipps konto som er knyttet til banknorwegian kortet gang på gang til en god venn som kan overføre tilbake slik at man får cashpoints? med 50.000 i kreditt vil jo dette utgi minimum 500kr i mnden i cashpoints? 

 

Edit: Glemte selvfølgelig vipps grensen på 100.000 pr år

 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...