Gå til innhold

Musa er "deffekt" i Cs.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også et lignende problem, med en wheelmouse optical 1.1. Mitt problem er at når jeg holder inne flere taster på tastaturet samtidig, stopper musen å reagere. F. eks. når jeg strafer og går fremover samtidig. Utrolig irriterende. Skjer bare i cs, ikke i noen andre spill eller i windows. Vet noen hvordan jeg kan fikse dette?

 

Btw: Det er 1.6

Lenke til kommentar
En annen feil jeg har i cs er når jeg bruker ALT + TAB, når jeg kommer inn i spillet igjen så er EAX'n helt på tryne. Og det skjer kun i cs det også...

I CS 1.5 var dette et kjent problem, vet ikke helt i 1.6, aldri hatt det der.

Du må trykke Escape og så minimere/bytte oppgave.

 

Brukte vel også å få en musepeker over siktet som blinket litt?

 

Uansett, hos enkelte var det en rask løsning som hjalp. Kan ikke komme på hvordan den var, men Windows-knappen, CTRL, ALT og DEL var med i løsningen. :)

Lenke til kommentar

Det har vel ikke noe med hvor fort du flytter musa? Hadde det problemet før, men fiksa det ved å stille på sensitiviteten i CS og i Windows. Nå har jeg ikke installert noe mus-drivere og kan ha hvilken som helst sensitivitet i CS og Windows uten noe problem. Usb porten skal forresten fungere bedre enn ps2. Alt-tab i 1.6 funker helt fint. I 1.5 går det som oftest å trykke på escape, så går den blinkende musa bort. Samme i 1.6 hvis du opplever det.

Lenke til kommentar
Har plugget musa i usb porten så får jeg teste å se om problemet er borte :)

 

Ja, jeg fikk musa blinkende i cs etter jeg brukte Tab-Alt. Minimere og bytte oppgave hjalp ikke i 1.5, og jeg har mine tvil at det funker i 1.6

Escape for å få vekk blinkende musepeker, som nevnt.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med å minimere å bytte oppgave.

I 1.5 må de fleste trykke Escape for å komme til menyen, så minimere med f.eks. ALT og TAB. (Man bytter oppgave med ALT og TAB.).

 

Husker ikke denne løsningen for å få lyden tilbake etter man hadde mnimert uten å trykke Escape. Men den har virket hos meg de fleste gangene.

 

 

Vel, det er vel mulig at noen fortsatt har problemet i 1.6. Men da er nok jeg en av de heldige som ikke har det.

Lenke til kommentar

har du prøvd musen på annet underlag?

Det er jo en optisk mus, og den er avhengig av å ha en overflate som den ser godt på. F.eks en musmatte med mange forskjellige farger er ikke bra, enkelte farger vil den reagere på. Kan være at det funker fint andre steder fordi du da ikke beveger muisen like fort, og den letter klarer å "lese" bevegelsene" dine.

Lenke til kommentar

har en kompis med samme problemet som dere, han fant en løsning.

 

Han la in intelli mouse driverne, og i enhets behandling er det da en fil som jeg ikke husker navnet på, men er iaff drivern til musa. Høyre klikk på den og sett priority highest på den, så burde problemet bli løst. Han slet kun i half life modder, ikke i noen andre progs eller spill.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg ser har det kommet latterlige hjelpekommentarer til stakkars fyren...

Mlook har ikke noe med vertikal styring som han ene sa..mousefilter er kun for mer jevne bevegelser i cs. Jeg trur du har et kompatibilitets problem i hovedkortet.. dessuten er det kjent at når man har musen i PS2 porten vil dette skape lagg for musen og at den henger seg opp..

Jeg ville anbefale å bruke usb som du har fått å søke etter nye drivere til usb.. gjerne bruk USB2.0 på intelli 3.0--

Selv har jeg Intelli 3.0 å opplever ikke problemer..

Trur ikke problemet ligger i cs.. det ligger simpelthen i hovedkortet.. og resten av hardware.

 

Ät di ikke treffer i cs 1.6 har ikke noe med mus problemer eller ikke..

Det er kjent i 1.5 og før at hvis vsync er slått av vil hitboksen forandres en smule.

Og nye programmeringen i steam (cs 1.6) har forandra og gjort hitboxen renere.. dette er derfor du ikke treffer.. du måå trene den nye hitboxen igjen.. ikke samme teknikker i sikting hjelper lenger...

 

Ned med STEAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...