Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er denne aldersforskjellen akseptabel? 23 og nesten 17


  

56 stemmer

  1. 1. Er det greit?

    • Ja
      33
    • Ja, hvis du venter til hun fyller år
      6
    • Nei
      17


Anbefalte innlegg

 

Innenfor. Men burde kanskje vært 18, bare sånn at hun er myndig.

Hvorfor er det best om hun er myndig? Litt dumt om man slenger ut en kort kommentar og så vet ikke TS hvorfor man skrev dette.

 

Hvis hun ikke er myndig og bor hjemme hos foreldrene sine så kan vel strengt tatt foreldrene hennes nekte hun å ha kontakt med han, hvis de ikke vil godta dette...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Innenfor. Men burde kanskje vært 18, bare sånn at hun er myndig.

Hvorfor er det best om hun er myndig? Litt dumt om man slenger ut en kort kommentar og så vet ikke TS hvorfor man skrev dette.

 

Hvis hun ikke er myndig og bor hjemme hos foreldrene sine så kan vel strengt tatt foreldrene hennes nekte hun å ha kontakt med han, hvis de ikke vil godta dette...?

 

 

Det vet jeg ikke så mye om, men å nekte dem å være sammen er jo litt risikabelt mtp at man kan ødelegge forelder-datter-forholdet.

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for hva folk ville sagt, virker det litt som om du ikke synes det er akseptabelt selv ;) 

 

Forrige dama jeg var sammen med var 18 når vi ble sammen. Jeg var da 23. Vi var sammen i 6 år og hadde det stort sett kjempefint til det ble slutt for omlag ett år siden. Jeg vet ikke når flammen din fyller år, men personlig ville jeg nok hatt problemer med å bli sammen med noen som faktisk er 16 når jeg var 23, but that's just me. 

 

Nå er jeg 30, så aldersforskjellen har kanskje ikke like mye å si fortsatt, men jeg ville ikke blitt sammen med noen under 24 tror jeg, rett og slett pga. at de som regel ikke er like modne som folk på min alder. 

Lenke til kommentar

Takk for mange gode innspill.

 

Jeg vet at det ikke er ulovlig å ha en 17 år gammel kjæreste, som noen sier. Men jeg spør fordi jeg prøver å gjøre det samvittigheten sier at jeg bør gjøre og ikke det loven sier at jeg kan gjøre.

 

Og så det at noen spør hvorfor eller hva jeg skal med en 17 år gammel kjæreste. Det forstår jeg og det spør jeg også meg selv om. Jeg har ikke noe godt svar på det. Selv om jeg kan velge hva jeg gjør, velger jeg ikke hvem jeg får romantiske følelser for.

 

 

Alderen er ikke noe vits å diskutere. Noen mener ditten og andre datten. Det jeg reagerer på er...
 

Jeg kan vel også nevne at vi naturligvis er på ulike stadier. Hun er midt i videregående og jeg fullfører snart en bachelor med sikte på å ta master i en annen norsk by og dra på utveksling. Så et forhold er kanskje dødfødt uansett. Og jeg er litt redd for hva folk rundt oss ville sagt.

 
Så du har lyst til å innlede et romantisk forhold med en ung jente bare for å forlate henne igjen snart? Du vet at 16-17-18 åringer er ganske mye mer irrasjonelle og sensitive i forhold til følelser enn en 25-30 åring er? Å gjøre dette mot jenta viser at du ikke bryr deg om henne og at du ikke burde innlede et forhold. Kom deg vekk fra henne og gi henne sjansen til å møte noen som vil være der for henne fremover.

 

 

Nei, jeg har ikke lyst til å innlede et forhold og avslutte det. Jeg kommer til å komme til hjembyen vår under utdanningen og jeg kommer sannsynligvis til å flytte tilbake hit etterpå. Men jeg kommer til å være borte det meste av tida i hvert fall i 1,5 år fremover og jeg kan jo ikke endre utdanningsløpet mitt nå på grunn av henne. Derfor er det situasjonen som kan gjøre at det fort tar slutt, selv om jeg skulle ønske at det gikk.

 

Men jeg forstår hva du sier.
 

Hvis man må spørre så er det vel i grenseland.

Hvis du er redd for hva folk ville sagt, virker det litt som om du ikke synes det er akseptabelt selv ;)

Dere har nok begge rett.



Anonymous poster hash: ab495...e49
Lenke til kommentar

Når jeg var 17 år fikk jeg min første kjæreste, han var 23 år gammel. Han tok jomfrudommen min osv og vi var sammen i rundt 7 år før det ble slutt. :) Vår aldersforskjell var akseptabel fra både foreldrene mine og hans, det var ikke noe problem. Og om noen lurer på hvorfor vi gjorde det slutt så var det fordi han ville ha barn og jeg ikke ville, vi hadde ulike fremtidsplaner osv så da gikk det ikke dessverre lenger. Har ingenting med at jeg ble eldre og han ble eldre osv............ 



Anonymous poster hash: 7cdb5...f2c
Lenke til kommentar

Da jeg først begynte å rote med dama mi var hu nesten 17. Jeg var akkurat fylt 27. For å være ærlig var jeg ikke klar over alderen hennes og trodde hu var et par år eldre.

Vi er fortsatt sammen snart ti år seinere. Alle sier det er så stor forskjell i modenhetsnivå og prioriteringer med en slik aldersforskjell, men det trenger faktisk ikke være uovervinnelig.

 

Det skal sies at ingen av oss fortalte familien hennes alderen min de første par årene. Etter det var det klart at dette var et seriøst forhold og ikke bare en "gammel gris" som var ute etter å pule smårips. Det var ingen som reagerte særlig da.



Anonymous poster hash: 762a7...ede
Lenke til kommentar

Jeg blir 30 om én måned, og dama mi er 19. Det er ikke et problem, og ikke noe jeg tenker på i hverdagen. Jeg trur aldri noen har sagt noe negativt om det. I hvert fall ikke til meg.

 

Jeg klarer ikke å være annet en stolt av min unge og vakre kjæreste.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg blir 30 om én måned, og dama mi er 19. Det er ikke et problem, og ikke noe jeg tenker på i hverdagen. Jeg trur aldri noen har sagt noe negativt om det. I hvert fall ikke til meg.

 

Jeg klarer ikke å være annet en stolt av min unge og vakre kjæreste.

Hva skjer når hun blir eldre da? Er ikke yngre lengre da 

 

Anonymous poster hash: 7cdb5...f2c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...