Gå til innhold

Holder det med viftene på radiator?


Anbefalte innlegg

du trenger ikke bytte de 2 80mm viftene i front på lian li. Sett de på laveste stille.

 

Monter vifter på raddisen, men poenget med å tette til slik at du får to rom?

 

kabinettemp blir lavere når du bruker vann for blir ingen varm luft som piskes rundt i systemet. Du kan også bare ta bort viften bak under psu. Minimal forskjell i mitt system i hvert fall.

 

Jeg har lianli pc61usb, 2 originale 80mm vifter nede i front. 1 800 på 7 volt som blåser på oppsiden av skjermkort og northbridge ribben. 1 120mm vifte på innovatek single radiator og de 2 viftene i enermax strømforsyningen.

 

Alle viftene går så sakte at når jeg kommer inn på rommet etter å ha vært ute en liten stund må jeg høre etter for å sjekke at maskinen står på.

 

Temperaturene er helt ok og stabilt som F. 46 på xp2500 og 37 på NB og kjøler i tillegg ned skjermkortet.

 

dette med en singel radiator. Du som har dobbel eller trippel vil få noe lavere på prosessor.

 

Ser ikke vitsen i å stappe kabinettet fullt av vifter når det holder med mindre.

 

Mitt råd:

monter vannkjøling med vifte som blåser nedenfra og opp når du har raddis i kabinettet.

 

sett de 2 standard viftene i front på laveste stille. lukk kabinett og se hvilke temperaturer du har etter en time eller 3. Om du da vil ha bedre sett inn 1 og 1 vifte på en slik måte at luften får en naturlig flow. Altså ikke sett viftene til å blåse mot hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men tror du har missa litt... dette er ikke et lian li kabinett... Dette er noe jeg skal bygge... holder på, men må vite akkuratt åssen tegninga skal være før jeg virkelig setter igang.. Derfor spurte jeg om tips her..:)

 

monter vannkjøling med vifte som blåser nedenfra og opp når du har raddis i kabinettet.

Dette har jeg fått mange forskjellige tips om, og de fleste sier at jeg bør ha viftene til å blåse opp, og "dra" luft gjennom raddisen..

 

Monter vifter på raddisen, men poenget med å tette til slik at du får to rom?

Poenget mitt var at siden jeg har så mange vifter å shit oppe var at jeg skulle gjøre den mest mulig lydtett oppe, og at tempen ved raddis ikke skulle påvirke tempen i kabinettet under på noen måte. Med alu plate i mellom tror jeg dette skal gå bra?

 

SAK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...