Gå til innhold

Gå rett fra tiende til vg2?


Anbefalte innlegg

Er det teknisk mulig? Har søkt media men ønske om å produsere videoer, redigere bilder og lignende innenfor faget.. Men det har jo blitt studiespesialiserende og delen av media som er igjen da innebærer ingenting av det jeg er interessert i, fotograf og produksjonsgreiene er lagt under faget "design og håndtverk/medieproduksjon" noe jeg ikke var informert om i det hele tatt.

 

På US valgte jeg engelsk fordypning med tanke om å gå media på VGs og derfor slippe fransk eller fremmedspråk, men nå blir jeg nødt til å ta det og i to (?) år. Derfor har liksom alt gått litt i knas og jeg aner ikke hva jeg skal ra meg til. Er det teknisk mulig å på en eller annen måte starte på vg2 når de har endret ting på den måten og totalt ødelagt planen jeg har hatt siden sjette klasse?

 

All tips er satt pris på, føler meg litt hjelpesløs da linja medieproduksjon uansett ikke finnes rundt her jeg bor eller i nabo fylkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er mulig å gå rett inn i vg2 og følge undervisningen der. Det finnes i hvert fall ingen etablert ordning for de som ønsker det. Men et vitnemål må inneholde en del bestemte fellesfag og et antall valgfag, så det vil i hvert fall ikke være mulig uten at du tar de avsluttende fagene i vg1, de fellesfagene du misliker, som privatist.

 

Jeg vet ikke hvilke fag som finnes i den linja eller hvordan de fordeles på klassetrinnene, men hvis du skal ha eksamen i norsk eller et annet fag der pensum går over flere år, vil det ikke tas hensyn til at du ikke har fulgt undervisningen i vg1.

Lenke til kommentar

Dette har du åpenbart ikke peiling på Zarac. Hvorfor skal du ødelegge et håp til trådstarter om å hoppe rett inn i vg2?  

 

Trodde vi hadde en diskusjon på at jeg ikke skulle ødelegge selvtilliten til folk. Nå derimot har vi skiftet rolle (selv om du ødela selvtilliten min i 3 dager :( ) Foreslår til deg (Zarac) at du skaffer mer informasjon får du uttaler deg. 

 

Til deg (trådstarter) anbefaler jeg å ringe opptakskontoret for å få et bekreftende svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...