Gå til innhold

RYKTE: Samsung skal trolig også lansere en mini-versjon av Galaxy S7


Anbefalte innlegg

iPhone solgte bra før små skjermer ja. Folk liker iPhone av mange grunner. Noen likte den forrige størrelsen. Mange skulle helst sett at den var større. Skjermstørrelsen hindret dem ikke å å selge mye, men en økning i skjermstørrelse gav dem også en god økning i salg. Større størrelse var åpenbart noe folk ville ha.

 

Jeg sa det er bare Apple folk på et generelt basis. Jeg spurte det og som et spørsmål. Hvorfor er det slik at bare Apple folk liker små skjermer. Det virker jo som om det finnes greit med folk som liker de små iPhonene. Jeg tviler sterkt på at det er like mange med Android som deler denne entusiasmen. iPhone SE kommer nok til å selge mer enn samtlige Android modeller. Det er bare et fåtall som kommer til å slå den i salg. Stort sett Samsung. Fortsatt ingen som lager en slik type mobil av Android produsenter.

 

Det at 5S fortsetter å selge betyr ikke at folk vil ha mindre skjermer. Det er en iPhone som koster 3500 kr. Det må tas med i beregning. iPhone SE blir jo essensielt den nye iPhone 5C.

 

 

Ja, mange selskaper kan ta feil over lang tid. Det er helt korrekt. Jeg sier ikke 100% at folk ikke ønsker små og gode Android telefoner. Jeg sier sannsynligheten er liten for at det er et stort nok marked. Stor forskjell. Det finnes ingen beviser for at hverken det ene eller det andre. Det går an å se på hva som er sannsynlig og ikke derimot. Det er det selskaper og gjør når de vurderer. De vurderer det altså til lav sannsynlighet for at de kommer til å tjene på det. Lavere enn nisjemobiler som LG Flex ol altså. Som betyr ekstremt lavt.

 

iPhone endret mobilmarkedet, men det var ikke fordi de andre tok feil. Toppmodellen fra Samsung på den tid f.eks var ikke akkurat en telefon med tastatur. Apple plukket ut teknologi og satte det sammen på en god måte, med god SW. Det er ikke bevis for at de andre tok feil. Med mange av touch skjermene andre hadde på det tidspunktet og størrelsen på dem så var faktisk skjermtastaturer praktiske. De resitive skjermene var jo nesten som å trykke på et tastatur uansett...

 

 

Ehm, 3D var aldri en flopp. Samsung pushet det blant annet mye, og fikk folk til å kjøpe mange TVer. Om folk fortsetter med 3D eller ikke er irrelevant. Samsung og LG ville tjene penger. Da må folk kjøpe TVer. De ga folk en grunn til å kjøpe ny TV, 3D. Nå har de tatt det ut, og grunnen nå er 4K, buede skjermer osv. Imens tjente de ekstra på at folk kjøpte nye TVer pga 3D. Fungerte fint det. For folk er det en flopp, men ikke selskapene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Poenget er at hvis de skal kalle noe "mini" så er det tåpelig å bruke en stor skjerm. Det er tydeligvis et marked der ute for mindre skjermer. Jeg foretrekker blant annet det fordi det er mye enklere å betjene mindre skjermer. Og jeg er på Android.

 

Men når ingen lager gode Android-telefoner med små skjermer så presses man over på noe større. Argumentasjonen din er altså bare tøv.

 

Tror de fleste vil ha liten telefon med best mulig utnyttelse av skjermstørrelse, dvs minst mulig kant. I tillegg da ytelse, pris, design og branding. Sony er eneste som har laget kompakt telefon med samme ytelse som toppmodellen hittil, men nå er vel den nye iPhone like rask som storebror.

 

Mini modeller fra HTC, Samsung og andre har hittil vært underlegne sine brødre. Men screen to bezel ratio har Apple lang vei å gå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg stilte jo spørsmålet tidligere. Hvorfor er det bare Apple folk som liker små skjermer? Er ikke det litt merkelig? Blant tusener av tusener av selskaper. Der er det bare et selskap som har kunder som liker denne størrelsen.

 

Nå har Apple uttalt seg om salget av 6 SE. Salget av iPhone 6 SE overgår selv Apples forventninger, og de sliter visstnok med å produsere nok telefoner til å dekke etterspørselen. Det skal være flere ukers ventetid mange steder.

 

Så, tror du fortsatt at en god Android-telefon med liten skjerm ikke hadde solgt noe særlig? Er det bare iPhone som selger bra når den har liten skjerm?

Lenke til kommentar

Det overgår det Apple forventet. Det sier faktisk ingenting. Apple kunne forventet å selge 1 iPhone SE og solgte 2. Apple har ikke publisert noen tall i det hele tatt. Selvfølgelig vil jo et selskap til enhver tid si og påstå at produktene deres selger bra. Hva som er bra er 100% opp til selskapet å bestemme når de ikke gir ut tall. Hvis salget hadde vært utrolig, så hadde de nok utgitt tall, de gjør det for nesten alt annet. Bare produkter som selger lite får ikke publiserte tall.

 

Og som jeg sa tidligere, gode salgstall for SE beviser ingenting angående skjermstørrelse. Eksempelvis er prislappen en stor faktor. Når jeg søkte opp den infoen du gav meg nå, så fant jeg en artikkel fra macrumors. Gjett hva de puttet som grunnen til at den sannsynligvis solgte så bra? Prisen. Det er altfor mange faktorer, og diverse som kan gi utslag. Dermed kan du ikke finne ut en spesifikt ting (liten skjermstørrelse) baser på kun et tall (salgstall). Det er langt mer komplekst enn det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bortforklart noe som helst, hvis du tror det så må du lese om igjen. Jeg har og tidligere sagt at uansett hva salgstallene blir, så kan du ikke si noe utifra det.

 

Du har absolutt ingen beviser eller argumenter for det du sier i det hele tatt. Apple har ingen tall, der er bare en uttalelse uten noen nytteverdi. Du virker veldig opptatt av å bevise at det du sier er riktig, og tar hva enn du finner og gjør det til et bevis, selv om det ikke er det. Dette er ikke en diskusjon der noen har rett, det er en diskusjon hvor vi kommer med antagelser ol. Hvorfor? Fordi de ikke finnes noen tall som beviser dette i noen retning, og det vil ikke komme heller.

 

Så du kan bare spare deg for å anklage meg for bortforklaring. Jeg har ingenting å bortforklare, og du har ikke bevis for noe som helst. Så langt jeg vet så var vi jo allerede ferdig med denne diskusjonen :) Så ser ikke hvorfor du prøver å starte den igjen på grunnlag av en PR uttalelse fra et selskap, ser heller ikke hva du skal oppnå med grunnløse beskyldninger. For min del er denne diskusjonen allerede over, jeg har ikke mer å si. Så jeg foreslår at vi begge avslutter her.

Lenke til kommentar

Jeg har beviset der Apple sier etterspørselen overgår det de så for seg. Du har kun spekulasjon der du prøver å bortforklare de harde fakta. Apples uttalelse er ikke bare en hvilken som helst uttalelse. Et selskaps uttalelse til sine eiere (aksjonærene) må være korrekte og sannferdige.

 

Det er også andre ting, som at 5C fortsatte å selge hele veien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...