Gå til innhold

Nytt digitalkamera til ca. 5000


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er på utkikk etter et nytt digitalkamera. Har en del must på kameraet.

 

1) Minimum 4.0 mpix -teoretiske ja

2) Minimum 3x optisk zoom

3) God batterikapasitet

4) Lite og snertent, et såkalt lommekamera

5) Ikke koste over 5000

6) Databutikken.com må ha det i sitt sortiment

7) Det må ta gode bilder ;)

 

Har sett litt på følgende kameraer:

Fujifilm FinePix F700 - størrelsen! Ellers virker det greit

Canon Digital Ixus 400 -Begynner å bli gammelt? Dårlig batterilevetid!

 

Bare kom med nye forslag og tips, alt tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med tanke på utvalget de har på databutikken.com så ville jeg personlig anbefalt Ixus 400. Kjøpte et slikt for 1 uke side og er veldig fornøyd. Foresten så koster ekstra batteri ca 500,-

Eller kanskje det noe større Canon PowerShot S50 5.0MPix. ( litt mere manuelle muligheter ) Endret av Whuups
Lenke til kommentar

Har faktisk sett litt på G400 også. Har sendt mail til databutikken. Prisen virker kanskje litt i laveste laget? Liker egentlig ikke tanken på å kjøpe et billig 4 mpix kamera, men det frister. Vurderer det kameraet og et minnekort på 128 mb, 256-korta er så s*tans dyre! :@

Lenke til kommentar

Kameraet har nylig kommet i salg i Oslo og prisen har jeg fått oppgitt til 4.450,-. Pris på det tilsvarende Konica har jeg sett til ca 4.200-4.300. Det ser m.a.o ut til å være et kjempetilbud. Takk for tipset om Databutikken. Hvis det som kommer fram i "kassen" er korrekt,( og det bør det være) er det også lave frakt og forsendelseskostnader.

Lenke til kommentar

Har allerede kjøpt kamera, falt for Konica KD-420Z. Har brukt det i 2 dager nå, oppstartstiden er helt utrolig. Ellers er batterilevetiden temmelig bra, autofokusen er kjapp. Kameraet var litt større enn hva jeg hadde tenkt meg, men ikke mye. Det er noe større enn Pentax Optio S(4) og de kameraene.

Lenke til kommentar

Har allerede kjøpt kamera, falt for Konica KD-420Z. Har brukt det i 2 dager nå, oppstartstiden er helt utrolig. Ellers er batterilevetiden temmelig bra, autofokusen er kjapp. Kameraet var litt større enn hva jeg hadde tenkt meg, men ikke mye. Det er noe større enn Pentax Optio S(4) og de kameraene.

Lenke til kommentar

Batterilevetiden kan jeg si er meget bra. Har brukt kameraet flittig i disse to dagene, og har bare ladet opp en gang, altså da jeg fikk pakken med kameraet. Bildekvaliteten er helt standard for disse kameraene, ikke noe kjempebra, men det holder i lange baner for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...