Gå til innhold

Hofta driver litt til høyre under knebøy?


Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har teknikken på greip på øvelsene i programmet mitt, og jeg vet hvordan en korrekt knebøy skal utføres. Alt går veldig smud, men jeg var nødt å trappe ned i vekten på knebøyen fordi hoften min har en tendens til å drive til siden (alltid høyre). Dette skjer når jeg er nede i knebøyen og skal presse vekten oppover. Kan dette tyde på en muskelimbalanse? (sterkere på det ene låret?) Føttene mine har alltid føltes litt forskjellige ut, men har aldri hørt fra lege at jeg har noe forskjellige mål på føttene, men så har jeg aldri spurt heller. Noen som har opplevd dette før? Med lavere vekter går det hovedsaklig greit, selv om man kan se tegn til høyrebeveging i hoften på den siste repen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt med en relativt lik situasjon og har fremdeles et snev av det. Årsaken til dette kan være så mangt og hyppig filming med mobilen under trening både på lette og tunge vekter, fra forskjellige vinkler kan være til stor hjelp.

 

Sterkt fokus på at "dette ikke skal skje" vil være den største egenhjelpen du kan få. Eventuelt en tur til osteopat for å sjekke om du har skjevheter i kroppen.

 

- Filmet rett bakfra: Hvordan er stangplasseringen på ryggen/skuldrene i det du skal starte et sett? Hvordan ligger stangen når settet er ferdig? Har den flyttet på seg?

- Filmet rett forfra: Idet du har løftet stangen ut av racket og er klar for første repetisjon - hvordan er vinkelen mellom under og overarm (albueleddet)? Er den helt lik på begge sider?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...