Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av 1 stk DLINK access point og

1 stk pcmcia(?) nettverktkort til min fujitsu siemens laptop.

Konfigurert og alt skal være i orden.

 

Det som skjer er at jeg får kontakt, men det er bare i perioder,

og når jeg får kontakt og er tilkoblet,

så får jeg ikke brukt msn eller web ellernoe lignende.

 

Har Telenor ADSL og access pointet blir brukt som router også..

 

Kan noen gi en liten stakkar noen tips? :love::love:

 

Mvh

 

Vegard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit å vite hvilket D-Link aksesspunkt og kort du har.

 

 

Vanligvis er aksesspunktene (DI-614, 614+, 624 og 624+) enkle å sette opp dersom du bruker Wizarden. NB! Oppsettet må skje fra en maskin med kabel, og via webleser (IP 192.168.0.1) . Følg bruksanvisningen. Vent med å konfigurere den bærbare til du har korrekt forbindelse via kabel. Konfigurer uten kryptering først, så kan du stille inn kryptering senere.

 

 

Både på aksesspunktet og den bærbare bør du gi nettet et navn, samt velge en fast kanal som kommunikasjonen skal gå på. Jeg har nemlig opplevd at mindre brudd, på tidels sekund har fått kortet til å lete på ny kanaler. Problemet forsvant når jeg låste på en kanal.

 

 

Håper dette gir hjelp!

Lenke til kommentar
Hadde vært greit å vite hvilket D-Link aksesspunkt og kort du har.

 

 

Vanligvis er aksesspunktene (DI-614, 614+, 624 og 624+) enkle å sette opp dersom du bruker Wizarden. NB! Oppsettet må skje fra en maskin med kabel, og via webleser (IP 192.168.0.1) . Følg bruksanvisningen. Vent med å konfigurere den bærbare til du har korrekt forbindelse via kabel. Konfigurer uten kryptering først, så kan du stille inn kryptering senere.

 

 

Både på aksesspunktet og den bærbare bør du gi nettet et navn, samt velge en fast kanal som kommunikasjonen skal gå på. Jeg har nemlig opplevd at mindre brudd, på tidels sekund har fått kortet til å lete på ny kanaler. Problemet forsvant når jeg låste på en kanal.

 

 

Håper dette gir hjelp!

har D-link AirPlussXtremeG DI-624 og kortet er DWL-G650 i samme serie. har satt en kanal og kalt det default. med f link programvaren så fortsetter den å søke selv om den har funnet riktig kanal og dekning. Hva kan det være at jeg ikke får brukt web og andre internetttjenester selv om den er koblet opp?

 

Har brukt wizard og satt opp alt med stasjonær pc.. bortsett fra laptop innstillingnee selvsagt..

 

noen fler tips? ;)

Lenke til kommentar
Et spørsmål: er PCMCIA-kortet lagd av SMC?

Jeg bruker SMC sammen med min DLink router, dette fungerer fint... ikke med kryptering da men.. du vet ikke hva som kan vere galt i denne sammenheng vell?

Dessverre. Kryptering på det trådløse nettverket mitt og er nærmest umulig.

Men jeg har observert en rekke merkelige feil som har oppstått i forbindelse med diverse oppkoblinger ved hjelp av SMC-produkter, bla. mot Netopia-routere.

Feilene her er av samme sort på alle produkter jeg har testet,

<online> 2 sek

<offline> 2 sek

<online> 2 sek

<offline> 2 sek

repeating...

 

Jeg har dessuten sett at en del packet-loss forekommer over større avstander, men dette har jo sin naturlige forklaring på flere måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...