Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elektro fagprøve hjeelp


Anbefalte innlegg

Hei! trenger litt hjelp til en tegning av en dreieretningsmotor med tidsforsinkelse ved hjelp av rele, er en stund siden jeg har vært borti det her så er litt rusten ^^

 

fant ett bilde av en vanlig dreieretningsvender(styrestrøm)

 

(link) https://elektrovg1.wikispaces.com/file/view/Styrestr%C3%B8mskjema%20-%202%20kontaktorer%20-%20Dreieretningsvender%20-%20Med%20endebrytere.JPG/403781522/Styrestr%C3%B8mskjema%20-%202%20kontaktorer%20-%20Dreieretningsvender%20-%20Med%20endebrytere.JPG

 

det jeg tror jeg kan gjøre for å få tidsforsinkelse er å bytte ut forriglingen (61/62) med tidsrele

eller er det mer avansert enn som så?

 

takker for raske svar ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! trenger litt hjelp til en tegning av en dreieretningsmotor med tidsforsinkelse ved hjelp av rele, er en stund siden jeg har vært borti det her så er litt rusten ^^

 

fant ett bilde av en vanlig dreieretningsvender(styrestrøm)

 

(link) https://elektrovg1.wikispaces.com/file/view/Styrestr%C3%B8mskjema%20-%202%20kontaktorer%20-%20Dreieretningsvender%20-%20Med%20endebrytere.JPG/403781522/Styrestr%C3%B8mskjema%20-%202%20kontaktorer%20-%20Dreieretningsvender%20-%20Med%20endebrytere.JPG

 

det jeg tror jeg kan gjøre for å få tidsforsinkelse er å bytte ut forriglingen (61/62) med tidsrele

eller er det mer avansert enn som så?

 

takker for raske svar ;D

 

Du er inne på noe, men den må forbli for å hindre at begge kontaktorene ligger inne samme tid. 

Du må også starte tidsreleet, altså må start knappen sette dette i "gang". 

 

Nå kjenner jeg ikke oppgaveteksten, men prøv å tenk hvordan du kan få aktivert tidsreleet og hvordan du kan forhindre kontaktorene å slå inn før tidsreleet er ferdig å telle. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...