Gå til innhold

HomeControl


Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny på forumet og smarthus er omtrent like nytt for meg.

 

I helga var jeg på boligmessen på Hellerudsletta.  Home Control hadde stand, og systemet ser interessant ut.

Resten av helga gikk med til leting på internett og ser at det finnes mange systemer, blant annet Future Home som kommer nå snart.

 

Har noen testet HomeContol og kan gi tilbakemeldinger på fordeler/ulemper?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det finnes mange alternativer til både HomeControl og FutureHome (men kun mellom disse hadde jeg valgt sistnevnte). Grunnen til det er at HomeControl er mer eller mindre begrenset, og støtter kun seg selv. FutureHome er ikke vidåpent, men vesentlig åpnere.

 

Spørsmålet handler nok mer om hva du vil oppnå, og hva du vil investere i enten tid eller penger, eller begge deler. ;)

Lenke til kommentar

Det ble sagt at ny gateway er under utvikling, og at denne skal ha støtte for Z-wave.  Jeg tolker det slik at man da åpner systemet for å kunne koble til hvilken z-wavedings man måtte ønske, men for det jeg vet kan det jo hende at den bare støtter egne z-wavekomponenter.  Dagens system støtter bare ZigBeeHA slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar

HomeControl har ikke vært veldig kjent for å være åpne om støttet utstyr og og integrasjon i andre systemer (jeg kunne tenke meg noen av stikkontaktene deres), så jeg personlig hadde ikke holdt pusten...

 

Men jeg tror de er gode til å snakke for seg når de står på stand. ;)

Lenke til kommentar

Thrust me, i`m a salesman :)

 

Ingen tvil om at de er selgere, og at man derfor bør ta det meste med en helt grei mengde salt.

Stikkontaktene er kanskje litt store, men i forhold til eksterne plugger er de en drøm.  -Så langt er stikkontaktene eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg HomeControl.   Derfor hadde det vært fint med erfaringer.

 

Enn så lenge sitter jeg på gjerdet til evt. ny gateway er på plass.  Om man ikke har valgt FutureHome innen den tid

Lenke til kommentar

Jeg er enig, men det er jo fordi jeg selv liker å leke med ting og utvide så godt jeg kan. En produsent klarer umulig å rekke over alt som er gøy å automatisere, og dermed må man ha et fellesskap som bidrar.

 

Men ikke alle tenker slik. Smartly og Verisure har nesten ikke utvidelsesmuligheter, men de er nå relativt populære likevel.

 

 

For meg personlig er det å ha en forholdsvis smart stikkontakt ikke nok ("by a long shot") til å få meg til å bruke et system. Jeg hadde imidlertid kjøpt en hvis jeg kunne bruke en i et annet system.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...