Gå til innhold

Passende sub til Yamaha høytalere?


Anbefalte innlegg

Heisann! jeg har noen litt gamle NS-10MT høytalere med fantastisk god lyd. De er bygget rundt 1996 og frekensen er jeg litt usikker på, begynner på 43Hz, finner ikke så mye info om disse på nett. Men jeg personolig syntes 43hz ikke er lavt nok, trenger litt mer duff og ønsker å bruke litt penger på en subwoofer som passer fint til kvaliteten til disse høytalerne. Jeg har ikke alt for mye penger å bruke så det må ligge rundt  2000-5000Kr. Noen forslag til hva jeg kan skaffe meg? Jeg spiller all type musikk (Høytalerne er passive og jeg bruker en Yamaha RX-v657 forsterker)

 

post-283014-0-46996300-1456955487_thumb.jpg

Endret av Milkzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktigst er vel helst hva du skal spille på suben, og er det musikk vil jeg si du skal se etter lukket boks fremfor portet. Lukket vil ikke gå så dypt, men være raskere og dermed bedre følge musikken. Portet er fin til film når de store jordskjelvene skal låte bra.

Til den prisen, er det noen suber som stikker seg frem som ekstra gode kjøp fremfor andre. Eksempelvis SVS SB-1000, selges hos LSound.

Evt har du også XTZ med tilsvarende modell, ca samme pris (99 W10.16).

Synes du brukt er ok, kan du få SB-2000 til samme pris, og igjen tilsvarende hos XTZ 99 W12.16 osv.

Endret av Pop
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...