Gå til innhold

[Løst] PHP system uten nødvendigvis en DATABASE


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å prøve meg på å lage et registrerings og innlogging system med PHP. Midlertidig har jeg lært stort sett mye av det grunnleggende og vet relativt nok om PHP, men jeg  er såpass dårlig i dette programmeringsspråket, at jeg bruker veldig lang tid for å finne en løsning ved en vanskelig problemstilling. Akkurat nå holder jeg på å lære meg SQL, og hvordan PHP virker med en database sammen med SQL, og dette er jo ganske grunnleggende for å lage et slags innloggings eller registrerings system, men "kan" det være mulig å droppe selve databasen, og heller lagre informasjonen på PHP-dokumenter, og hente frem denne informasjonen fra disse dokumentene eller (dokumentet), i stedet fra en database for å logge seg inn? Blir dette kanskje for komplisert, for jeg har prøvd å løse dette problemet tidligere, men bare klart å finne en "halv-løsning", så det er fortsatt mye med dette problemet som er "uløst".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvorvidt det er mulig er en ting, men er det fordelaktig? Hvordan tenker du selv at informasjonen skal lagres trygt i PHP dokumenter, og hvordan kom du frem til tanken?

 

Lær deg basic CRUD med enten MySQLi eller PDO er mitt råd. Du finner uendelig med eksempler og lærevideoer på nett :-)

Lenke til kommentar

Fullt mulig ja, men det er neppe ønskelig av grunner nevnt over (og flere). Det aner meg at du ønsker å kutte ut SQL for å heller fokusere på den interessante delen av programmeringen. I så fall er du ikke nødvendigvis interessert i å kutte ut SQL, men du er interessert i å abstrakthere bort database-layeret. Jeg ville tatt en titt på Doctrine. Dette gjør all "dirty work" for deg, slik at du kan fokusere på logikken og flowen i sciptet ditt, og ikke hvordan dataen lagres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...