DrDoogie Skrevet 19. november 2003 Skrevet 19. november 2003 Ikke ligger den i /etc, ikke i /home, hvor i Afghanistan er den? Like før jeg smekker igang 'grep -r "set LANG" /' nå...
slime mold Skrevet 19. november 2003 Skrevet 19. november 2003 I Fedora/Red Hat er filen /etc/sysconfig/i18n.
Seigemannen Skrevet 23. november 2003 Skrevet 23. november 2003 echo LC_CTYPE="no_NO" >> /etc/sysconfig/i18n (For de uinvidde kan jeg si at dette dytter teksten LC_CTYPE="no_NO" inn nederst i filen i18n som ligger i /etc/sysconfig )
DrDoogie Skrevet 23. november 2003 Forfatter Skrevet 23. november 2003 echo LC_CTYPE="no_NO" >> /etc/sysconfig/i18n (For de uinvidde kan jeg si at dette dytter teksten LC_CTYPE="no_NO" inn nederst i filen i18n som ligger i /etc/sysconfig ) Joa, bortsett fra at i18n ikke ligger i /etc/sysconfig. Fordi jeg ikke har DeadRat. Anyways, kjører heller echo "alias bah_humbug=export LANG=en.US" >>~/.alias
kattemat Skrevet 23. november 2003 Skrevet 23. november 2003 den globale er vel (i debian iallfall): /etc/environment ellers kan du vel bare legge det i ~/.bashrc ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå