Gå til innhold

Skjermen vil ikke vise bildet


Anbefalte innlegg

Pluselig når jeg skrudde på pcen, ville det ikke komme noe bildet opp på skjermen. Det kom bare en beskjed med "No signal". Jeg prøvde å bytte skjermkabel, ingen ting skjedde. Jeg byttet skjerm, intet resultat. Jeg byttet så skjermkort. Og skjermen ville forsatt ikke vise bildet!

Jeg tenkte som så, er det AGP porten som er dødd? Kan det være pga, statisk elektrisitet?, siden jeg er ganske mye inne i pcen. Tror du jeg vil få igjen på garantien?(CPU er klokket til 2.6GHz, resten av systemet stemmer med signatur)

 

-Takk for alle svar

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kanskje prøve å nulle ut CMOS. bios vi lda starte med cpu-frekvens satt helt ned. Hvis du ikke får opp pcen da, er det nok noe feil på en komponent.

 

Hvis du har mulighet, prøv Skjermkort, minne, cpu i en annen pc, da finner du fort ut om noe er feil med de, og hvis de fungerer er det mest sannsynlig hovedkortet som fusker.

Lenke til kommentar
Jeg satt jumperen til å restarte Cmos, jeg fyrte opp pcen, den gikk i 1/2 sek før den skrudde seg av. Jeg satt så jumperen til bake og den skrudde seg på, men skjermen funket fortsatt ikke. Jeg tror jeg må sende HK til pc-utstyr.no (det kommer til å ta evigheter fordi de har dårlig service.... :gretten: )

Wow :wow:

 

Første BIOS-resettingen jeg har hørt om hvor du skal bytte jumper og så faktisk skru på maskinen! Sikker på at det var rett gjort? :ide:

 

Vær sikker på at du har testet hovedkortet hos noen andre, hvis mulig, før du sender inn. Veeeldig kjipt hvis det viser seg å være i orden allikevel for eksempel :)

Lenke til kommentar
Første BIOS-resettingen jeg har hørt om hvor du skal bytte jumper og så faktisk skru på maskinen! Sikker på at det var rett gjort?

Nei, jeg har ikke peiling. Jeg får unskylde meg med at jeg var desperat i gjernings øyeblikket :lol:

tatt fra linken Åsmund ga meg:

Så trykker du et par ganger på "på" knappen på pc-en. Alt dette er fordi cmos trenger strøm for å holde på minnet, noe du må tappe den for.

Jeg har ikke gjort så mye feil.... puh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...