Gå til innhold

Kjøp av ny Mac til musikkinnspilling og redigering.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg eier en Macbook Pro (mid 2010) som nå synger på sitt siste vers. På den kjører jeg Logic Pro og en del tredjeparts-moduler som Synthogy Ivory 2, Trilian Bass, Addictive Drums, Omnisphere osv.

Disse programmene er veldig minnekrevende og jeg er blitt anbefalt å gå for minimum 16 GB i RAM om jeg tenker å kjøre de uten problemer. I motsetning har den jeg eier nå kun 4, som da er alt for lite.

Jeg har sett og sammenlignet en del modeller på nett, men sitter fortsatt igjen ganske usikker og uviten om hva som egentlig egner seg best til mitt bruk.

 

Dette er alternativene det nå står i mellom:

Mac Mini

3,0 GHz tokjerners Intel Core i7 (Turbo Boost opptil 3,5 GHz)

16 GB 1600 MHz LPDDR3 SDRAM

1 TB Fusion Drive

Intel Iris Graphics

 

Pris: 15 390,-

 

iMac 21,5"

2,8 GHz firekjerners Intel Core i5-prosessor, Turbo Boost opptil 3,3 GHz

16 GB 1867 MHz LPDDR3

256 GB Flashlagring

Intel Iris Pro Graphics 6200

 

Pris: 19 390,-

 

iMac 21,5" med Retina 4K-skjerm

3,3 GHz firekjerners Intel Core i7-prosessor, Turbo Boost opptil 3,8 GHz

16 GB 1867 MHz LPDDR3

256 GB Flashlagring

Intel Iris Pro Graphics 6200

 

Pris: 23 590,-

 

Sistnevnte er egentlig langt over budsjettet mitt, og jeg lurer egentlig på hva jeg får igjen for det, og om det i det hele tatt er nødvendig å punge ut 4200 kr ekstra for litt bedre prosessor..? Bryr meg forresten veldig lite om oppløsning på skjerm!

 

Tar i mot alle tips og råd, og del gjerne eventuelle erfaringer med en av disse maskinene til lignende bruk. smile.png

 

Mvh

Simon

Endret av -kandiskuteres-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

CPU er absolutt det viktigste når det gjelder dette, du kan ikke få nok av det.

så ja gå for sistnevnte.

16Gb ram er nok i massevis.

 

jeg kan knele en 2x4 core 3Ghz uten problemer

 

siden du går for iMac, som vil si èn HDD ville jeg også kjøpt en USB3/Thunderbolt ekstern hdd til å kjøre prosjekter fra.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Sistnevnte er egentlig langt over budsjettet mitt, og jeg lurer egentlig på hva jeg får igjen for det, og om det i det hele tatt er nødvendig å punge ut 4200 kr ekstra for litt bedre prosessor..?

 

Gå for den sistnevnte. Ja, en i7 er verdt pengene, men ikke så mye mer som Apple skal ha det til.

 

Som rogkas sa så er 27" en veldig bra skjermstørrelse å jobbe med. Alternativet er å ha en ekstern skjerm med 21:9 størrelsesforhold. Fantastisk bra å ha en bred skjerm så det blir mindre sidescrolling, mye bedre oversikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...