Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha lest science fiction der grupper har "gått tilbake til naturen" - mens andre har gått inn i en høyere sivilisasjon. En slags oppdeling av menneskeheten i to arter.  Det var visst noen danske fremtids-visjonære som også har fremmet lignende ideer.

 

Først trodde menneskene at de bodde i verdens sentrum - gjerne der overnaturlige vesener/guder ser på dem som på kino :-).  Så oppdaget man etterhvert at man bodde på en planet som  heller ikke var universets sentrum. Så trodde man at Melkeveien var "alt" i Universet og mennesket kommer fra dyreverdenen. Man ble etterhvert mindre og mindre betydningsfull og man oppdaget at vår galakse er bare en av milliarder galakser.

 

Og nå begynner man å tenke at mennesket bare er et "øyeblikk" innen en relativt rask evolusjon ... :-)  Vi er ikke noe "sluttprodukt". Om noen million år så finnes ikke mennesker som vi kjenner dem i dag. Og ingen "guder" er interessert i oss :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Dra ned til Sørøst-Asia, der tiåringer sitter og syr sammen dressjakka di. Praktisk talt null fritid på folka, og de har da heller ikke muligheten, og sannsynligvis heller ikke kunnskapen, til å søke lykke i naturen dersom de vil det.

 

Noen er født i dritt, og vil dø i dritt på et drittsted preget av fattigdom. Andre lever så fett at de kan springe naken rundt i jungelen ubekymret. Sånn er livet.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk

Dra ned til Sørøst-Asia, der tiåringer sitter og syr sammen dressjakka di. Praktisk talt null fritid på folka, og de har da heller ikke muligheten, og sannsynligvis heller ikke kunnskapen, til å søke lykke i naturen dersom de vil det.

 

Noen er født i dritt, og vil dø i dritt på et drittsted preget av fattigdom. Andre lever så fett at de kan springe naken rundt i jungelen ubekymret. Sånn er livet.

 

 

 

Godt beskrevet ! 

 

Minner meg om hippiene på 60 tallet, var vel en selvrealisering der også, " tilbake til naturen, mamma og pappa betaler leken.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...