Gå til innhold

[Løst] Havregryn i porsjoner vs. "vanlig" havregryn


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

I butikken kan man kjøpe sånne "ferdigpakker" med havregryn, hvor man bare heller på varmt vann, lar de stå et minutt, så er de klar til å spises..

 

 

Er det noe ANNET i disse pakkene i forhold til en vanlig pose med havregryn. Altså, som gjør de bedre til å bare få varmt vann i seg?

 

 

Grunnen til jeg lurer er om det er akkurat det samme å bare ha et beger som man kan bruke flere ganger og ta havregryn fra en vanlig pose og så blir det det samme?

 

 

Jeg vet at at det FUNGERER å ta vanlig havregryn å helle oppi varmt vann, og det også vil smake som det gjør.. Jeg lurer på om det er noe SPESIELT med disse som kommer "ferdigposjonert"?

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdigposer kommer ofte med smak, eple & kanel, blåbær, rosin, vanilje etc. som sier seg selv er tilsatt det. I tillegg er de ofte tilsatt sukker for smaken sin del. Når alt kommer til alt er de ferdigposene dyrere og mindre sunn enn de store posene med lettkokte havregryn som ikke er tilsatt noe.
 

For hygienen sin del ville jeg benyttet ny skål til hvert måltid uansett om det var ferdigposer eller vanlig havregryn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for hjelp! :)

 

 

Det var nok mer det melkepulveret jeg i hodet mitt jeg tror jeg var ute etter (som gir den konsistensen jeg følte at "posen" manglet").. Det med forskjellig tilbehør og sånn sier jo seg selv, som du sier! :)

 

Og, ja, jeg benytter ny skål selvfølgelig.. Var mer en kommentar at jeg kunne bare bruke en vanlig skål fra hjemme som jeg fylte opp med vanlig havregryn i .. :)

 

 

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...