Gå til innhold

Sveits blir andre land etter Norge som vil skru av FM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doffen jr., den 10 Feb 2016 - 13:38, sa:

Kn det bli mulig å ta inn DAB+ på mobiltelefoner noen gang skal tro?

Dersom markedet blir stort nok for mobiltelefonprodusentene, så kanskje... Det handler om Europa, deler av Asia og Australia.

 

Men det er jo ikke alle land i Europa som er like "DAB-happy". Finland og Sverige er to av dem. Siste spiker i svenskenes DAB-likkiste er satt iflg. denne meldingen fra 9/2-16: http://www.digitalfernsehen.de/Schweden-spricht-sich-gegen-DAB-Plus-aus.136688.0.html

Skulle vært artig å vite hvor stor innflytelse lobbyvirksomhet fra Ericsson og Nokia har hatt å si for denne beslutningen.

 

Her er litt mer info om det nye DAB+-multiplexet i UK som tas i bruk 29/2-16: http://advanced-television.com/2016/02/03/18-stations-for-new-uk-dab-multiplex/

 

Mvh Bjørn Krogh

Endret av brumlebass1
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke alle land i Europa som er like "DAB-happy". Finland og Sverige er to av dem.
Mvh Bjørn Krogh
--------------

Sverige ligger av og til langt bak den tekniske utviklingen.
Jeg husker at lenge etter at vi fikk digitale telefonsentraler og jeg ringte i Sverige, hørte jeg på linjen flere knepp etter hvert som de gamle svenske sentralene koblet seg fram mot telefonen jeg ringte til.

Endret av Xantippe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at Norge hadde hatt råd og tid til å gjøre som Sveits før vi slår av FM:
"innen 2019 skal alle FM-kanaler ha tilsvarende eller bedre dekning på DAB+."

 

Med mindre det skjer noe ekstra før 2017 så vil mange oppleve å miste radio på steder der FM i dag virker fint.

Med dagens DAB-dekning må jeg jevnlig skifte til FM i bilen, og ved regnvær også på kontoret og i kjelleren.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...