Gå til innhold

Løsning til lyd og stemme-aktivert hus og evt radio på badet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører HS3 og har funnet ut av hvis jeg har forskjellige klienter som du kan høre på et sted vil du få en plagsom delay på stemmen mellom de to. Så anbefaler å bare kjøre på en klient.

Når det gjelder mikrofon styring har jeg ikke funnet noe god mikrofon løsning ennå.

Ønsker en løsning der mikrofonen kan oppfatte hva jeg sier uansett hvor jeg er i rommet.

Muligens Amazon Echo er løsningen her når den blir tilgjengelig i Europa.

 

Lyd på badet burde enkelt kunne løses med en bevegelse sensor som slår av og på en radio ved hjelp av en plugin modul e.l.

Lenke til kommentar

Jeg kjører både Squeezebox recivere og squeezelite på rpi.

 

Reciverene kan man synce så det er ikke noe problem, squeezelite får man ikke syncet 100% med reciever.

Sånn jeg har satt det opp er at det står like enheter i tilstøtende rom.

På badet så har man som oftest døren lukket så om den er 80% sync så gjør det ikke stort.

 

Sånn jeg har satt det opp (domoticz) så trigger bevegelses sensoren aktiveringen av squeezeboxen på badet via en http kommando.

Jeg har en dummybryter som velger om huset er i dag eller nattmodus, den justerer da volumet på de forskjellige SB´ene. Også har jeg i tillegg at når vifta på badet skrur seg på (når man dusjer) så økes volumet enda mer.

Lenke til kommentar

Delayet er tydelig, ja. Men jeg har faktisk aldri tenkt over det som et problem.

 

Man kan da bruke Squeezebox-klienter. De vil nok spille av talen synkront. Men jeg har ikke testet det, så garantere det kan jeg ikke.

 

 

for musikkens del kan dette være noe av interesse? Squeeselite - squeesebox på RPi

mener å ha lest at HS funker bra mot squeesebox

Jepp. Squeezebox mot HS3 fungerer ypperlig. :)

Lenke til kommentar

Har vurdert dette selv, men av samme grunn som Tunlid (delay) har jeg ikke tatt steget og prøvd meg på noe.

Hvert minste delay vil nok høres rimelig godt.

Alternativt hatt noe som skrudde av lyd andre plasser mens man spilte på badet.

 

Det kan være det jeg har koblet på etter ras-pien som skaper delay.

Jeg har ikke forsket så mye på dette da jeg kjører recivere i 1.etg og squeezelite i 2.etg. 

 

hvis dere ser her, så ser dere demo-video av squeezelite synkronisering... det ser da ut som om det er syncet godt nok til de fleste formål

 

jeg skal til å implementere dette, men jeg venter bare på mini-forsterkerene jeg har bestillt, da blir det integrerte høyttalere på bad og kjøkken =)

Lenke til kommentar

hvis dere ser her, så ser dere demo-video av squeezelite synkronisering... det ser da ut som om det er syncet godt nok til de fleste formål[/url] jeg har bestillt, da blir det integrerte høyttalere på bad og kjøkken =)

Ja, hvis du kun har Squeezelite-tilkoblinger, muligens. Det er det vi ikke vet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Ikke si det a Fermate, jeg driver å forsøker å snipe en!

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med delay i squeezelite, men jeg konfigurerer alltid squeezelite med -a 80.

 

Har to synka spillere, og tre standalone.

Den ene synka spilleren er en radio, resten er r-pi med squeezelite og musicangels koblet via wifi eller ethernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...