Gå til innhold

WRC 3


Pomfri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte det i dag på Elkjøp til 399,-

Det er rimelig bra kan man si.

 

Virkelig artig å kjøre, og nå begynner bilene og bli riktig pene på PS2.

 

Ganske kult med norsk oversettelse av menyer og audio, men innlesingene virker til å ha litt lite inlevelse og være ganske flatt.

Hmmm... Erre ikke release i morgen da?

 

Jaja... Stemmer nok det folkens at det ikke kommer ut på Xbox. Hadde jeg tenkt meg om litt hadde jeg sikkert funnet det ut *grin* .

 

Da er det bare å gå til innkjøp av det i morgen! :woot:

Lenke til kommentar

Tar noen av de jeg kommer på.

Bedre grafikk generellt

NYDELIGE biler.

Skademodell på bilene som er mye kulere. (Knuste vinduer, støtfangere som løsner i sidene, gjerdepinner som flagrer osv.)

 

Det sies at bilene i begynnelsen går tregere i WRC 3 enn i WRC 2, men etterhvert som en får oppgradert bilen i WRC 3 skal den gå bedre enn i WRC 2.

Jeg må si at jeg har et inntrykk av mer fartsfølelse i WRC 3 til og med før oppgraderingene.

 

Norske menyer og norsk tale.

 

Mye mer veideling. (Kryss og veiskiller hvor en må høre etter, følge skilting og komme seg ut på rett vei).

 

De har fjernet 5 sec penalty på "reset car to road".

 

Autosaving av tider går meget fort. Saving av progresjon i spillet går tregere, men jeg saver som regel bare ved endt rally-land.

 

Enkelte steder ser man mye av veien. Man kan raskt lese ut av vinduet at her skal jeg rundt svakt mot høyre, lang hårnål til venstre og videre nedover dalen. Gir et mer tilstedeværende inntrykk synes jeg.

 

En virkelig STOR PLUSS gir jeg til AI'en.

Det er ikke alltid samme kar en kniver mot. Noen steder er Burns best, andre steder er Rovanpera god, osv.

Man kan fint bryte flere rally og likevel vinne sammenlagt siden de andre kniver opp og ned.

 

De andre gjør feil.

På SS banene (lukkede baner hvor man kjører 2 og 2 mot hverandre) så ser man at AI-bilene gjør feil. Dunker borti dekk, overstyrer og spinner rundt m.m.)

 

Mulighet for oppgradering av bilene, og prøve konseptbiler.

 

Det er en stor minus for mitt vedkommende i WRC 3.

Biloppsettet er kraftig redusert. Man kan velge mellom 3 ting, og 3 grader i hver ting:

Brakes: front, middle, rear. (Hvor hovedtyngden av bremsekraften skal være)

Suspension: soft, medium, hard (Bilens reaksjon på underlaget kort fortalt)

Gear: short, medium, long (Fart vs akselerasjon)

 

Jeg likte å fininnstille bilen i WRC 2 med masse små justeringsmuligheter.

(Mulig det kommer i WRC 3, vet ikke, for jeg har kun kjørt easy, men jeg tror ikke det blir forskjell ved professional)

Noen vil nok like at det er mindre biloppsett å henge seg opp i.

 

De har fjærnet WRC challenge. Moduset hvor vi fikk en tidskode vi rapporterte til en web-side og man kunne se sin ranking nasjonalt og internasjonalt.

 

Jeg vil si følgende:

For fans av sjangeren er spillet et må-ha-spill.

For de som synes rally er greit nok, ikke noe mer, så holder det fint med WRC 2 enda hvis de har det fra før. Ellers ville jeg nok kjøpt WRC 3.

 

WRC 2 er rikting nok platinum til 299,- kanskje 249,- noen steder, men Elkjøp har WRC 3 til 399,- ser det er ikke mange kronene i mellom for et helt nytt lisensprodukt.

Lenke til kommentar

En annen rimelig stor ubrukelig forskjell er at man ikke kan få kameraet på replay tell å stå stille(eller kan man?).

 

Jeg har alderi hatt no særlig store forhåpninger tell WRC spella siden MEGA skuffelsen i enern.

 

Men det blir bedre, nå har det endelig blitt litt challenging for en gangs skyld.

 

Men Skademotoren og bilfysikken suger fortsatt samenligna med CMR 4.

Det er to grunner tell at jeg speller WRC 3 og ikke CMR 4;

 

1. Det er mye vanskeligere.

 

2. Rællyene er mye lengre, spess argentina, varer i 45 min på expert.

 

 

En ting jeg også må si, kartlesern har blitt litt bedre.. men har fortsatt en del store feil.

Lenke til kommentar

Den største skuffelsen med WRC3 er realismefølelsen og mangel på oppsettsmuligheter.

 

Fikk spillet i går, så jeg får vel vente med dom til over helgen. Min umiddelbare reaksjon er likevel at det er et fjortis spill.

 

Etter min mening er Grand Prix Legends for PC fremdeles den eneste bilsimulatoren som gir 100% for en ekte simfan.

 

mvh Tor

Lenke til kommentar
Den største skuffelsen med WRC3 er realismefølelsen og mangel på oppsettsmuligheter.

 

Fikk spillet i går, så jeg får vel vente med dom til over helgen. Min umiddelbare reaksjon er likevel at det er et fjortis spill.

 

Etter min mening er Grand Prix Legends for PC fremdeles den eneste bilsimulatoren som gir 100% for en ekte simfan.

 

mvh Tor

 

 

Menne... F1 er søppel, Det kommer att ta LLAANNNGGG tid før det kommer ein sjekkelig rælly sim. Men WRC er akseptabel. Den har liksom rælly følelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...