Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Når det gjelder radiatoren på toppen, så er det bare plass til en stk på 40 mm tykkelse, men jeg kommer til å ha samme type som den som er foran. Altså en på 60 mm.

https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=182

 

Det betyr at jeg må ha den på toppen, og sage hull i plastilkken og nettingen som er på toppen.

Kappe litt av endestykker til håndtakene på toppen også siden de vil komme i konflikt med radiatoren.

 

Under er det bare 42 mm klaring til hovedkortet, så der kommer det til å plasseres vifter på 25 mm tykkelse

https://www.techbay.no/product.html/cooltek-vifte-m/rod-led-silent-fan-120-120x25?category_id=93

Endret av Woodcarving Reidar Eliassen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg fikk flere deler til kjølesystemet, så fant jeg ut at det vil bli en del mer arbeide. For eksempel så må jeg lage et feste til tanken og en større flate til filterene som skal være oppå radiatorene.

 

Så da blir det til at jeg må hente en bit aluminium hos blikkenslageren i morgen og forme det til. Må også borre 4 hull til tanken, og 2 hull for å feste platen til kabinettet.

 

Fant ut at filteret til radiatorene var mye for store til at det kunne bare limes fast til radiatorene. Så der må det en plate på toppen. Kommer nok til å sette fast en bit lexan på hver av dem og lime filteret fast.

Lenke til kommentar

Fikk forklart at styringsenheten gjør at jeg kan koble sammen flere vifter og kontrollere dem, det vil si at jeg kan ha 30 grader på kjøletempraturen og da vil viftene kjøre etter vanntemperaturen. Da slipper jeg å møtte høre på viftene hele tiden.

 

Fant ut at jeg kun har et inntak på styringen, derfor måtte jeg bruke min gamle splitter som gjør at jeg kan koble sammen alle 8 viftene

 

Eneste ulempen er at jeg da ikke får brukt de splitterne jeg kjøpte i dag. Så nå har jeg 4 til 1, 30 cm, og 4 til 1, 60 cm i hvit kabel. Jeg kan jo selge dem...

Lenke til kommentar

Fikk forklart at styringsenheten gjør at jeg kan koble sammen flere vifter og kontrollere dem, det vil si at jeg kan ha 30 grader på kjøletempraturen og da vil viftene kjøre etter vanntemperaturen. Da slipper jeg å møtte høre på viftene hele tiden.

 

Fant ut at jeg kun har et inntak på styringen, derfor måtte jeg bruke min gamle splitter som gjør at jeg kan koble sammen alle 8 viftene

 

Eneste ulempen er at jeg da ikke får brukt de splitterne jeg kjøpte i dag. Så nå har jeg 4 til 1, 30 cm, og 4 til 1, 60 cm i hvit kabel. Jeg kan jo selge dem...

 

Har du kun en av hver? Jeg trenger to like. Ender vel opp med å lage selv.

Holder på å lage en egen styringsenhet som skal kobles til PCn for å styre pumpe, vifter og lys :)

Lenke til kommentar

Begynte å fundere litt på om grafikkortet ville få plass. Og det var det ikke!!. Fant ut at kortet var ca 20 mm for langt. Så da var det å gå i tenkeboksen igjen. Fant ut at jeg må flytte på aquacomputer pumpestyringen. Den har jeg funnet en ny plassering på. Så nå har jeg bestillt ny plate til ssd diskene og ny plate til gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...