Gå til innhold

Mest driftsikre/lavest RMA-prosenterte HK til Skylake?


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere riggen, og det ser ut til at Skylake er veien å gå (ingen prisnedgang i tilsvarende ytende Haswell-CPU-er så langt?), og til den vil jeg ha et hovedkort jeg ikke kommer til å plages med. 

 

Forrige gang jeg kjøpte hovedkort var det, etter hva folk fortalte, et veldig bra kort, med fete funksjoner, super ytelse og veldig overklokkingsvennlig BIOS, etc. Alt dette var jo veldig bra, men etter tre, fire måneder røyk av/på-kretsen som man skulle koble kabinettbryteren til. Jeg hadde ikke mulighet til å være uten pc i mange uker, så i stedet for å sende den inn har jeg hatt åpent kabinett og slått pc-en av og på på bryteren på hovedkortet i seks år nå. 

 

Derfor vil jeg nå ha det hovedkortet det er absolutt minst sannsynlighet for at jeg blir plaga med. Ytelse og funksjonalitet er vel og bra, men driftssikkerhet er det viktigste. 

 

Forslag? Fins det evt. nettsider som fører oversikt over RMA-ratene til forskjellige kort?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om du ikke er villig til å være uten lenge, og driftsikkerhet er det aller viktigste, så kan jo det være en opsjon å kjøpe en ferdigbygd PC fra Dell med nestedags service. Koster noe mer, og du får muligens litt dårligere valgfrihet og utvidelsesmuligheter, men du har vel samme avtalene på AlienWare også.

 

Ellers vil jeg foreslå kort av workstation-standard, de er bygd for å være stabile og driftssikre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skal oppgradere riggen, og det ser ut til at Skylake er veien å gå (ingen prisnedgang i tilsvarende ytende Haswell-CPU-er så langt?), og til den vil jeg ha et hovedkort jeg ikke kommer til å plages med. 

 

Forrige gang jeg kjøpte hovedkort var det, etter hva folk fortalte, et veldig bra kort, med fete funksjoner, super ytelse og veldig overklokkingsvennlig BIOS, etc. Alt dette var jo veldig bra, men etter tre, fire måneder røyk av/på-kretsen som man skulle koble kabinettbryteren til. Jeg hadde ikke mulighet til å være uten pc i mange uker, så i stedet for å sende den inn har jeg hatt åpent kabinett og slått pc-en av og på på bryteren på hovedkortet i seks år nå. 

 

Derfor vil jeg nå ha det hovedkortet det er absolutt minst sannsynlighet for at jeg blir plaga med. Ytelse og funksjonalitet er vel og bra, men driftssikkerhet er det viktigste. 

 

Forslag? Fins det evt. nettsider som fører oversikt over RMA-ratene til forskjellige kort?

 

Kjøp 2 hovedkort, om du er så redd for at et skal ryke...

 

Tar du deg ikkje råd, så er det ikkje viktig nok ;)

 

Supermicrohovedkort er beregnet for servere/workstations, så disse skal være holdbare. Bare husk at alt kan ryke når som helst. Det finnes ikkje noe garantier. Plutselig kommer det en unge å søler 2 liter brus over dataen din. Ting skjer :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Jeg skal oppgradere riggen, og det ser ut til at Skylake er veien å gå (ingen prisnedgang i tilsvarende ytende Haswell-CPU-er så langt?),

Kanskje ikke direkte prisnedgang, men 5820k er på tilbud akkurat nå til 3299,-

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/prosessor/intelsocket2011-3/intel-corei75820k3a3ghz/208948.11149/

 

 

Noe som gjør skylake elendig i forhold til pris :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...