Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser når ser på videoer


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hmm, "lyd fra noe utenomjordisk" ?  Kan det evt være "bad block" på harddisken (kun relevant for gammeldags snurredisk, ikke for SSD) som gjør at en eller annen bakgrunnstjeneste står og stanger og får resten til å fryse (rett etter nyinstallering vil f.eks. søke-indeksering av alt innholdet på disken starte).

 

Hmm. Det kan jo hende.. Vet du om hvordan man finner ut om dette er problemet? Og er det en fix på det?

 

 

Disken kan sjekkes med SpinRite, men du får en ny disk for de pengene SpinRite koster ($89), så du får vurdere det.

 

Og: har du installert riktige drivere for maskinen etter at du "formatterte" den? (Jeg regner med at du mener "reinstallerte Windows".)

 

 

Kjøre innebygd "factory reset" som Toshiba har implementert. Enkelt og lettvint. Tror jeg har fått alle de riktige driverne. Har søkt vha. "Enhetsbehandling"  i Windows for å se om det er noe utdaterte drivere. Har også vært inne på hjemmesiden deres for å finne drivere til denne maskinen. Det virker ut som at de kanskje ikke støtter den lengre ettersom modellen min ikke var å finne i søketjenesten deres.. Men noe som var litt merkelig i starten, var at jeg manglet Service Pack 1. Denne måtte jeg altså installere manuelt. 

Forresten lager pc'en min litt "knitre"-lyder, det gjorde den kanskje ikke før slik jeg husker.  Denne kan muligens komme fra harddisken? Som igjen tyder på en delvis defekt harddisk?

 

 

Er trolig hardware-relatert.

Last ned HDTune og sjekk harddisken for bad blocks.

Last også ned Speedfan for å sjekke temperaturen på diverse komponenter når du spiller av Youtube. Pass på å aktivere logging.

Begge programmene er gratis.

Har hatt lignende problem ved defekt skjermkort før. Kan være at pcen går for varm.

 

 

Nice! Tusen takk for hjelpen! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt på siden men fikk til mye bedre flyt i visning av youtube videoer med følgende på min lavytelses-PC:

Lastet ned nyere nettverksdriver (gikk fra ver 3 til 10)

 

Noe bedre, men fortsatt mye stopp og vent i løpet av videoer.

 

Fikk så en ideen å teste Firefox istedenfor Chrome.

 

Her var det innledningsvis litt stopp mens den bufret, men deretter spilte den igjennom fint!

 

Interessant... har nok blitt litt sløvet av at Google Chrome generelt leverer veldig bra - men da er det fortsatt grunn til å sjekke flere weblesere ved eventuelle problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...