Gå til innhold

Asus Xonar Phoebus eller integrert Crystalsound2


Anbefalte innlegg

Har oppgradert PC og lurer på om jeg skal fortsette å bruke lydkortet som sto i den gamle eller om det som er integrert egentlig er like bra.

 

PC brukes i hovedsak til Videoredigering, gaming og litt lyd/Reason/VST. I alle sammenhenger der lydkvalitet er viktig brukes det hodetelefoner (AKG K550).

 

Asus ROG Xonar Phoebus eller Asus Crystalsound 2 integrert på hovedkortet?

 

Hvike fordeler gir Phoebus'en? Har integrerte lydkort blitt"bra nok"?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk xonar phoebus kortet. Ser ut til å ha bedre signal/støy forhold enn det som er innebygget. Erfaringsmessig så pleier selv rimlige lydkort å gi bedre lyd en lyd codecen som er integrert på hovedkortet .

 

Med tanke på at at du har ett såpass bra headset, så ville jeg brukt phoebusen bare fordi den gir mindre støy/sus ved musikk lytting.

Eventuelt skaffet meg ekstern dac/amp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt noen intrigerte lydkort, senest Asus Strix DLX 7.1, har nå Creative X7 Limited edtition (DAC) og er mer fornøyd enn noen gang.

Absolutt ikke noe statisk støy uansett hva som er tilkoplet(Roccat xtd 5.1 analog, DT 770, høytalere)

 

Med X7 er det første gang på pc jeg ikke leter konstant, nesten, etter innstillinger som gir bedre lyd og eller bedre surround effekt til både musikk og spill.

Dette slo meg etter noen uker etter jeg fikk X7, da det gikk opp for meg at etter de første dagene har jeg ikke rørt noen innstillinger.

 

 

http://no.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-x7-limited-edition

 

Creative mente Limited edtion var absolutt verdt kronene det kostet mer en standard versjonen. Kjøpte direkte av Creative, var på tilbud.

 

Har du prøvd onboard lyd, uten Asus driverne(slett de), og aktivert Windows lydrivere? Har selv testet dette 2 ganger, Asus rampage IV Black edtion og EVGA X58 Classifed, lyd i spill ble bedre, og ikke minst surround effekten også

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...