Gå til innhold

Oppgradering - hva passer?


sneak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av dem er gode oppgraderinger. Du betaler over 2000 uten å få noe særlig igjen for det.

 

Buy cheap, buy twice. Skal du først bruke penger på en oppgradering, sørg for at det faktisk gir deg en relativt bra ytelsesøkning.

 

2500 kr for ~15-20% økt ytelse er ganske dårlig. Da ville jeg heller brukt 3-4000 for ~50% mer ytelse.

Lenke til kommentar

Ingen av dem er gode oppgraderinger. Du betaler over 2000 uten å få noe særlig igjen for det.

 

Buy cheap, buy twice. Skal du først bruke penger på en oppgradering, sørg for at det faktisk gir deg en relativt bra ytelsesøkning.

 

2500 kr for ~15-20% økt ytelse er ganske dårlig. Da ville jeg heller brukt 3-4000 for ~50% mer ytelse.

Har du noe forslag for en god oppgraderings pakke? Takker for at du tar tid til og svare :)

Lenke til kommentar

Minst i5 2500k med HK som tillater overklokking, eller tilsvarende.

Ellers varer ikke oppgraderingen din noe særlig lenge, som igjen vil gjøre den ekstra kostbar. De som kjøpte i5 2500k i sin tid har fremdeles ikke den store grunnen til å oppgradere. Jo lengre en del lever før du må bytte den ut, jo billigere blir den på sikt.

Lenke til kommentar

i5 2500k får du bare tak i brukt, men det er muligheter for å dermed få den til en god pris.

 

Hvis ikke ville jeg gått for neste i5 xxxxk. Det er viktig med K'en, det betyr at du kan overklokke den som igjen kan gi deg opptil 40% mer ytelse av samme CPU.

Overclocking er ikke akkurat noe jeg er kjent med, så vet ikke om det er så lurt? Men hvis jeg skulle gått inn i overclocking måtte vel AMD's cpu'er være bra? er ikke de veldig tolerante til det?

Lenke til kommentar

Dersom brukt er utelukket så er 2500k ett dårlig kjøp.

 

Men overklokking betyr å spille på 2 faktorer i bios. Veldig enkelt (og billig) måte å hente ut ekstra ytelse.

 

Men hvis du allikevel ikke vil ta det valget er 4460 er fint valg.

Jeg er ikke kjent med overclocking så vil ikke basere kjøpet på det. jeg vet ikke hva jeg skal styre i bios, eller hvor mye, hva som er riktig temperaturer, hvordanjeg vet den er stabil osv. Jeg vil bare ha en oppgradering, rett ut av boksen :)

Lenke til kommentar

i7 5960X da.

 

Men alvorlig:

 

i5 4460 vil være en god forbedring i enkel-kjerne ytelse.

Men i fler-kjerne ytelse vil ikke økningen være spesielt stor. Det er ikke sikkert du blir happy med Arma, men du kan jo forsøke.

Det er det som er så teit. Men har en liten update. Mens jeg spilte Arma i går, så hadde jeg prossessorbruk, rambruk osv osv på den andre skjermen.

 

Kjørte det meste på very high (ikke shadows, ambient occlusion, dynamisk lys, skyer og andre unødvendige ting), med stabilt 40 fps, og en prosessorbruk på under 30% mesteparten av tiden. jeg begynner og tvile på om jeg egentlig trenger den oppgraderingen til mitt bruk.

 

Før jeg unpark'et CPU hadde jeg veldig ustabil fps, alt fra 25-40.  

Endret av Ulvepupp
Lenke til kommentar

Under 30? Høres ut som skjermkortet også spiller inn.

Mulig. hvis man setter Texture og Objects på over standard, så går det på skjermkortet. Alt under er prosessor. Mulig det er derfor også at jeg har fått bedre fps. For før prøvde jeg alt på low og hadde mindre fps, og mer ustabilt. Så satt vel mindre stress på cpu ved og smelle opp kvaliteten. Lurer på om Arma noen gang blir bedre optimalisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...