Gå til innhold

Stine


Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studio? Har du trukket inn fra de kalde gatene?

Jeg likte dette bildet, litt ettertenktsomt når man ser med modellen inn i rommet og ut vinduene. V1 likte jeg best. Jeg også liker bedre en slik bakgrunn enn de kjedelige hvite bakgrunnene som mange studiofotografer sverger til.

 

Bildet er kanskje litt midtstilt/ubalansert? Det området der lyset faller så fint på håret kommer ganske midt i bildet, og til venstre for det er det lite av interesse, det er også mye mørkere enn høyresiden. Så jeg ville nok vurdert å vinklet kamera litt slik at du fikk mindre til venstre og mer til høyre. Ikke sikkert det er noe i det jeg sier, men du ber om kritikk så da prøve jeg meg på det.

 

Uansett synes jeg dette ser bra ut.

 

Henning

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Studio? Har du trukket inn fra de kalde gatene?

Jeg likte dette bildet, litt ettertenktsomt når man ser med modellen inn i rommet og ut vinduene. V1 likte jeg best. Jeg også liker bedre en slik bakgrunn enn de kjedelige hvite bakgrunnene som mange studiofotografer sverger til.

 

Bildet er kanskje litt midtstilt/ubalansert? Det området der lyset faller så fint på håret kommer ganske midt i bildet, og til venstre for det er det lite av interesse, det er også mye mørkere enn høyresiden. Så jeg ville nok vurdert å vinklet kamera litt slik at du fikk mindre til venstre og mer til høyre. Ikke sikkert det er noe i det jeg sier, men du ber om kritikk så da prøve jeg meg på det.

 

Uansett synes jeg dette ser bra ut.

 

Henning

Takker for nyttig og godt innspill Henning:-) Godt og varmt i studio ja. 10-12 fotografer som virrer rundt, i tillegg til mye lyskilder.

Oppsettet ble litt i full fart, siden jeg "stjal" modellen. Ser jeg skulle plassert henne mer mot venstre, siden plansjen avslutter rett i utkant av høyre side. Så vet jeg det til neste gang....

Still learning after all this years....

Endret av member-296438
Lenke til kommentar

Blir vanskelig å si så mye vondt her selv om jeg er noe skeptisk til vinduet i høyrekanten på begge versjoner da det skaper uro i bildekant.

Ellers har jeg sansen for de begge som separeres ikke bare i format, men også lysbruk.

Tanken slår meg at tittelen "Hår" som jeg brukte på et bilde i høst hadde passet enda bedre her. Men modellens navn slår jo heller aldri feil.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde i s/hv , er enig med Roar i fjerning av vinduet i høyre kant . Ellers fint komponert med fine kontraster og fint lys .

Liker det !

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Hei, Pentaxen.

Du er heldig som har en studiogruppe du kan lære sammen med, og studioarbeid er et område jeg virkelig kunne tenke meg selv !

Jeg synes debuten som studiofotograf lover godt, og versjon 1 har god komposisjon og bra lyskvalitet !

Etter å ha lest Roars kommentar, er jeg enig i hans vurdering, men jeg hadde nok ikke selv lagt merke til detaljen med vinduet på høyre side.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...