Gå til innhold

Oppgradering av Internetthastighet - Hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg ønsker å oppgradere netthastigheten min. Men jeg har ett problem, jeg bor så langt oppi "gokk" at jeg kun får inn det tregeste tilbudet på bredbånd. Noe som tilsvarer en nedlastingshastighet på rett under 2Mbps og opplastingshastigheten er det ikke verdt å nevne en gang.

Kunne godt tenkt meg fiber, men det er ikke utbygd fiber noen steder i nærheten av meg. Er det mulig å få dette inn til huset mitt? Hva blir kostnadene? Hvordan går jeg frem for å få til dette?

 

En annen løsning jeg ser for meg var et mobilt bredbånd. Men det er jo f*** ikke dekning for dette heller hos meg. Bare 2G i følge Telenors dekningskart.

 

Jeg vet at det er fiber lenger ned i dalen, pluss på noen hyttefelt rundt omkring. Det samme gjelder 4G dekning.

 

Setter stor pris på svar!
Takk.

Endret av vypr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om netcom har bedre dekning der du bor. Største pakken hos dem er på 200gb, men litt stiv pris.

 

Kan også "anbefale" Breiband. Selv om jeg ikke er særlig fornøyd med dem selv er det jo ikke sikkert du får de samme problemene som mange andre kunder (inkludert meg selv) opplever. :)

Jammen ser det ut som om Netcom har dekning her. Hva skjer hvis jeg når grensa på datamengde?

Endret av vypr
Lenke til kommentar

Da går det ufattelig tregt, men du kan kjøpe tilleggspakker. Netcom sine tileggspakker er billigst på markedet. "Kun" 199,- for 80GB ekstra (på abonnemnetene som har 50GB eller mer inkl fra før)

Dette høres jo ganske ålreit ut faktisk.

 

Kostnadene for å grave fiber er flere hundre tusen, betalte 45.000,- for 50meter. 

Da kan nok dette utelukkes med en gang i mitt tilfelle.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...